Aviseringar
Rensa alla

Är man hemsk...


Ämnesstartare

...om man skaffar sig en fransk bulldog? Jag tänker på alla krämpor man hört talas om gällande dem, vill ju inte vara ett svin och skaffa en sjuk hund [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

sjuka hundar behöver också ägare [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sjuka hundar behöver också ägare [no-no]

Men du tror inte att människor när de ser en komma gående med en fransk bulldog tänker "näh, men fy vilket jävla svin" då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hihi, de kan knappt andas normalt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Men du tror inte att människor när de ser en komma gående med en fransk bulldog tänker "näh, men fy vilket jävla svin" då?

nej, det är ju inte ditt fel att den är sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

hihi, de kan knappt andas normalt [crazy]

Precis, stackars hundar [sad]

enhimmelskdrog:

nej, det är ju inte ditt fel att den är sjuk.

Nej, men tänkte kanske att man ska bojkotta hundraser som är framavlade på ett avskyvärt sätt ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Nej, men tänkte kanske att man ska bojkotta hundraser som är framavlade på ett avskyvärt sätt ;/

de hundar som redan finns kan man ju låta leva och ge ett värdigt liv tycker jag, men du behöver ju inte låta den sprida sina gener.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

de hundar som redan finns kan man ju låta leva och ge ett värdigt liv tycker jag, men du behöver ju inte låta den sprida sina gener.

Jo, du kanske har rätt då ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jo, du kanske har rätt då ;/

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjuka hundraser behöver också kärlek och omsorg, det är varken ditt eller hundens fel att den är sönderavlad å det grövsta. Därför ska du inte tänka "vilken djurplågare jag är" för det är du INTE om du tar hand om hunden på ett värdigt sätt, uppfostrar den korrekt och ger den den medicinska vård den behöver. Snarare är du en bra hundägare, som kanske tom. har räddat den från att köpas av en dålig hundmänniska som kanske bara ville köpa hunden för att det var en bulldogg (tänk en kamphundshetsare).

Låt den dock inte ge avkomma med en annan fransk bulldogg med hälsoproblem, det vore inte bra i längden.

Lycka till med hundköpet


   
SvaraCitera

köp en frisk hund då, inte så kul med en sjuk hund kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Låt den dock inte ge avkomma med en annan fransk bulldogg med hälsoproblem, det vore inte bra i längden.
Lycka till med hundköpet

Det lät vettigt [party] Tack så mycket 😉

BLODÅDRA:

köp en frisk hund då, inte så kul med en sjuk hund kanske?

Mårran:

Sjuka hundraser behöver också kärlek och omsorg


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Sjuka hundraser behöver också kärlek och omsorg

vill du inte ha en glad och frisk hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

vill du inte ha en glad och frisk hund?

Jo, det vill jag nog hellre ha [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Nej, men tänkte kanske att man ska bojkotta hundraser som är framavlade på ett avskyvärt sätt ;/

Precis! [y]
Köp en frisk hund i stället. Fan så mycket roligare, och billigare dessutom.
Hur många tusen vill du lägga ner på veterinärkostnader? Hur kul är det att ha en hund som låter som om den ska dö varje gång den andas lite tungt?
Fan ska man köpa en sjuk hund för?


   
SvaraCitera