Aviseringar
Rensa alla

Är man hemsk...


Ämnesstartare

Myksa:

Precis! [y]
Köp en frisk hund i stället. Fan så mycket roligare, och billigare dessutom.
Hur många tusen vill du lägga ner på veterinärkostnader? Hur kul är det att ha en hund som låter som om den ska dö varje gång den andas lite tungt?
Fan ska man köpa en sjuk hund för?

Du har helt rätt, väljer nog en annan ras ändå [y]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Jo, det vill jag nog hellre ha

dåså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Du har helt rätt, väljer nog en annan ras ändå [y]

Man köper inte skadat gods. Förutom möjligtvis jeans. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera

Köp en frisk hund som fungerar fyskiskt och psykiskt istället.
Min personliga åsikt är att alla raser som påminner om frallor borde avlivas. Stackars djur. Tänk dig själv att gå runt med astma som du inte kan göra nåt åt?

Då skulle jag hundraåttio gånger hellre skaffa en tatuerad hund.. Dessa har bara lidit tillfälligt medans bl.a. frallorna lider livet ut.

Mårran:

Sjuka hundraser behöver också kärlek och omsorg, det är varken ditt eller hundens fel att den är sönderavlad å det grövsta.

enhimmelskdrog:

sjuka hundar behöver också ägare

enhimmelskdrog:

de hundar som redan finns kan man ju låta leva och ge ett värdigt liv tycker jag

Nej! Varför STÖDJA avel som ägnar sig åt att få fram flera sjuka hundar? Genom att ge dom pengar vill säga.

Mårran:

har räddat den från att köpas av en dålig hundmänniska som kanske bara ville köpa hunden för att det var en bulldogg (tänk en kamphundshetsare).

Men va? Varför skulle en "kamphundshetsare" ens blicka åt en fralla? De fungerar ju inte inom kamp alls. Då tar de snarare bättre lämpade raser.
Och om man ska köpa hundar för att rädda dom från dåliga hundägare så skulle man ju vara tvungen att sitta där med 4 miljoner hundar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

de hundar som redan finns kan man ju låta leva och ge ett värdigt liv tycker jag, men du behöver ju inte låta den sprida sina gener.

Dock så bidrar man ju till att efterfrågan ökar i och med att man köper en viss ras.

Och ja, man är ganska vidrig som stödjer skitavel.[smile]

Praline:

e

Huvudet på spiken, som vanligt.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är rätt, köp en perserkatt istället. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Dock så bidrar man ju till att efterfrågan ökar i och med att man köper en viss ras.

Och ja, man är ganska vidrig som stödjer skitavel.[smile]

jo men ska man bara låta dom dö då? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Och ja, man är ganska vidrig som stödjer skitavel.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jo men ska man bara låta dom dö då?

Den typen av raser borde avlivas, ja. För deras skull.
Har du någonsin hört en sådan hund andas? Mött en sådan hund utan ögonproblem, hudproblem, ledproblem och skelettproblem i allmänhet?

Det är inte OK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jo men ska man bara låta dom dö då? [sad]

Nä, men minska avlingen tills rasen 'dör' ut.


   
SvaraCitera

Imoon:

Den typen av raser borde avlivas, ja. För deras skull.

[y]

Förstår mig inte på alla som är så emot avlivning och säger att man är en hemsk person som har så "lätt" för att avliva sina djur.
Vad är det jag gör som är så hemskt med att avsluta det lidandet mina djur går igenom/snart kommer gå igenom?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

Vad är det jag gör som är så hemskt med att avsluta det lidandet mina djur går igenom/snart kommer gå igenom?

Det undrar jag med. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Taxar också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Taxar också?

Taxar kan man träna så att de ej får svåra problem. Det är jäkligt stor skillnad på de raser som har sjukdomar man inte på något sätt kan åtgärda och de raser som har sjukdomar man kan åtgärda.

Även om jag skulle föredra en mer frisk och naturlig ras...


   
SvaraCitera