Aviseringar
Rensa alla

Är man mer "öppen" som liten?


Ämnesstartare

När jag var liten så kunde jag se eller lägga märke till konstiga saker under exempelvis nätterna. Jag låg i sängen och lade märke till prickar som "åkte" omkring i luften. Grejen är den att jag inte vet om det var min egna fantasi som tog överhanden eller om det verkligen var något.

Tror ni att man som barn helt enkelt är mer öppen och kan se saker som äldre inte kan? eller tror ni bara att det är fantasin som är för stor? har ni några andra teorier?

Har ni själva varit med om konstiga saker när ni har varit små som ni har funderat över såhär i efterhand? berätta isåfall.

Vanligtvis brukar allt konstigt och skumma saker som inträffar ses som spökeri, men det kan vara exakt vad som helst.

Dela med er lite.

ÄNDRAT 2008-12-09 20:35


   
Citera

Link:

Tror ni att man som barn helt enkelt är mer öppen och kan se saker som äldre inte kan? eller tror ni bara att det är fantasin som är för stor? har ni några andra teorier?

Jag var sjukt livrädd på natten för att jag såg för mycket filmer, fantasin spelar över och tillslut så ser man monsteren. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, dendär kombinationen gjorde ju allt så naturligt... Låtsasvänner och allt såntdär

Vilken färg hade prickarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"öppnare" lol.

När jag var liten och skulle sova så började min dörr öppnas och stängas jättesnabbt fram och tillbaka. Jag började skrika som en galning då kom mamma och sa att jag bara var trött. Och det tror jag också 😛 att jag var trött och såg i syne.


   
SvaraCitera
smisk

Link:

prickar som "åkte" omkring i luften

Det gjorde jag när jag var yngre, och gör det fortfarande. [cute]

Själv känner jag mig som en 7-åring i hjärtat, så jag är nog ganska öppen fortfarande, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

Jag var sjukt livrädd på natten för att jag såg för mycket filmer, fantasin spelar över och tillslut så ser man monsteren.

Fast den tiden var underbar, när man trodde på magi och grejer.

En teori är att ju äldre man blir desto mer realistisk blir man. Därför så bygger man upp en slags osynlig mur, som hindrar en från att se det uppenbara.

Eller så är allting bara fantasi.

Bluff:

Vilken färg hade prickarna?

Inget jag kommer ihåg. Men tror att det var väldigt många jättesmå prickar. Som åkte typ omkring tillsammans på något vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp. [sad]


   
SvaraCitera

Link:

prickar som "åkte" omkring i luften.

amagad, jag med!

Men inte bara på nätterna, på dagarna med.

Mina var typ samma färg som sakerna de flög runt i, börjar tro att det är en synvilla av något slag.


   
SvaraCitera

Link:

Men tror att det var väldigt många jättesmå prickar. Som åkte typ omkring tillsammans på något vis.

Kanske damm? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukade se svarta skuggor i fotändan av min säng hela tiden, men jag tolkar inte det på något vis eftersom jag var liten och har psykiska problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

"öppnare" lol.

En öppen person hade inte lolat det där [sad] Gamling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Men tror att det var väldigt många jättesmå prickar. Som åkte typ omkring tillsammans på något vis.

Man kan ju skapa egna om man tittar in i lampan. Eller ännu bättre, om man tänder och släcker den jättesnabbt, då kunde man få lila eller blåa prickar. Jag skapade sådana innan jag gick å la mig ibland, så fick de knuffas omkring på väggarna. Man kunde ändra formen på dem i efterhand också... Tänkte om det var något sånt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

"öppnare" lol.

Tycker det lät bra. Att man liksom är mer öppen i sinnet. Man ifrågasätter inte, man värderar inte. Man bara undersöker atmosfären och försöker förstå sig på världen.

emery:

När jag var liten och skulle sova så började min dörr öppnas och stängas jättesnabbt fram och tillbaka. Jag började skrika som en galning då kom mamma och sa att jag bara var trött. Och det tror jag också 😛 att jag var trött och såg i syne.

Lät det något då när dörren slogs igen?
En teori är väl kanske att du drömde det?

smisk:

Det gjorde jag när jag var yngre, och gör det fortfarande.

Jaså berätta gärna mera. Var och när brukar du se dem?

smisk:

Själv känner jag mig som en 7-åring i hjärtat, så jag är nog ganska öppen fortfarande, tror jag.

Det är bra att vara öppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Tycker det lät bra.

Du kunde ju ha skrivit "mer öppen" bara.

Link:

Lät det något då när dörren slogs igen?
En teori är väl kanske att du drömde det?

Nej den stängdes aldrig igen helt.

Nej jag låg och kollade hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

amagad, jag med!

Men inte bara på nätterna, på dagarna med.

jojOzZz:

Mina var typ samma färg som sakerna de flög runt i, börjar tro att det är en synvilla av något slag.

Intressant, vad menar du med synvilla?

Capture:

Kanske damm?

Såg dem rätt högt uppe i luften så det tror jag inte ^^.

Bluff:

Man kan ju skapa egna om man tittar in i lampan. Eller ännu bättre, om man tänder och släcker den jättesnabbt, då kunde man få lila eller blåa prickar. Jag skapade sådana

Bluff:

innan jag gick å la mig ibland, så fick de knuffas omkring på väggarna. Man kunde ändra formen på dem i efterhand också... Tänkte om det var något sånt...

Jag tror inte det var något sånt, då tror jag mer att det var min fantasi som tog över.


   
SvaraCitera