Aviseringar
Rensa alla

Är man mer "öppen" som liten?


Ämnesstartare

Jag kunde kontrollera mina drömmar, i alla fall bestämma när jag skulle vakna. Om jag drömde en mardröm så kunde jag blunda hårt i drömmen och så vaknade jag. Riktigt skumt.

Så svaret på din fråga är JA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

När jag var liten och skulle sova så började min dörr öppnas och stängas jättesnabbt fram och tillbaka. Jag började skrika som en galning då kom mamma och sa att jag bara var trött. Och det tror jag också 😛 att jag var trött och såg i syne.

OMG, läskigt! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Du kunde ju ha skrivit "mer öppen" bara.

Har ändrat, är du nöjd nu?

emery:

Nej den stängdes aldrig igen helt.

Nej jag låg och kollade hela tiden.

Det kanske var fantasin som tog överhanden då, eller så kanske det var något.


   
SvaraCitera
smisk

Link:

Jaså berätta gärna mera. Var och när brukar du se dem?

Oftast när jag låg ner, i sängen, och skulle sova. Så jag gissar på att det har en mer biologisk förklaring, med blodkärl i ögat eller något. Vet inte riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Har ändrat, är du nöjd nu?

Men... ja, okej.

Link:

Det kanske var fantasin som tog överhanden då, eller så kanske det var något.

Ja, jag var trött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag kunde kontrollera mina drömmar, i alla fall bestämma när jag skulle vakna. Om jag drömde en mardröm så kunde jag blunda hårt i drömmen och så vaknade jag. Riktigt skumt.

Jag har gjort så en gång vad jag minns. Att man i drömmen försöker vakna, och sen klarade man det. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Oftast när jag låg ner, i sängen, och skulle sova. Så jag gissar på att det har en mer biologisk förklaring, med blodkärl i ögat eller något. Vet inte riktigt.

Okej, något sånt kanske är svaret.
Men om det nu var fantasi av alltihopa förut, så vore det ändå rätt coolt att man kunde skapa en sån pass trovärdig fantasibild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Jag tror inte det var något sånt, då tror jag mer att det var min fantasi som tog över.

Mhm. Men var det bara på nätterna? Jag ser alltid saker på väggarna då, nu också. Hjärnkontoret verkar bli extra lurigt då...


   
SvaraCitera
smisk

Link:

Men om det nu var fantasi av alltihopa förut, så vore det ändå rätt coolt att man kunde skapa en sån pass trovärdig fantasibild.

Sant. Tror man hade ett öppnare sinne och trodde mer på sin fantasi när man var yngre. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Mhm. Men var det bara på nätterna? Jag ser alltid saker på väggarna då, nu också. Hjärnkontoret verkar bli extra lurigt då...

Hehe okej, men jag tycker liksom. Vore det något sådant som var anledningen så borde väl jag ha sett de där prickarna även nu? men det gör jag ju inte. Så jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Sant. Tror man hade ett öppnare sinne och trodde mer på sin fantasi när man var yngre.

Mjo. Då var man liksom öppen för allt. Nu har man liksom mer en inställning på vad man tror på och inte tror på, man har åsikter om saker. Vilket kanske kan göra att man bygger upp en slags osynlig mur som kanske blockerar en del sinnesintryck, eller något sånt. (Om man ska utgå från att det inte var fantasi).

Jag tror det gäller för allt, så länge man är öppen för allt så kan man göra en rättvis och noggrann bedömning av miljön och det som omger en.

Men jo, man trodde nog mer på sin fantasi när man var mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Vore det något sådant som var anledningen så borde väl jag ha sett de där prickarna även nu?

Ja, du borde väl det. Har du förlorat fantasin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak till, man kan få myrkrypningar och "kornig syn" om man överkonsumerar flourtabletter. Du kanske var betuttad i dem... [cute] (Förlåt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Ja, du borde väl det. Har du förlorat fantasin?

Hehe, kanske det. Nu är jag mer realistisk av mig och jag ser liksom inga prickar längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

En sak till, man kan få myrkrypningar och "kornig syn" om man överkonsumerar flourtabletter. Du kanske var betuttad i dem... (Förlåt)

Njä, jag tror inte det hörreduru.[wink]


   
SvaraCitera