Aviseringar
Rensa alla

är man ond för att man säger sanningen till jehovas vittnen?


Ämnesstartare

elverpigen:
det är ok om man låter dem berätta sanningen också

har gått i skolan med tre vittnen, har fått nog av deras sanningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: mvh oartig

sa de att du är ond då?


   
SvaraCitera

amsi:

har gått i skolan med tre vittnen, har fått nog av deras sanningar

ja ja


   
SvaraCitera
mynona

Nej man är inte elak, de vill gärna diskutera sanningen eftersom de anser att det bara finns en och det är deras, och varför skulle de inte vilja tala om sin sanning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

sa de att du är ond då?

nej!

elverpigen:

ja ja

ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Nej man är inte elak, de vill gärna diskutera sanningen eftersom de anser att det bara finns en och det är deras, och varför skulle de inte vilja tala om sin sanning? 

jag har inte motsatt mig detta


   
SvaraCitera
mynona

amsi:

jag har inte motsatt mig detta

Det var precis min poäng. Varför inte samtala med Barnet här om sanningen? Det tycker jag alla borde göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det var precis min poäng. Varför inte samtala med Barnet här om sanningen? Det tycker jag alla borde göra. 

jag har diskuterat tillräckligt med vittnen. 


   
SvaraCitera
mynona

amsi:

jag har diskuterat tillräckligt med vittnen. 

jag tycker det är roligt att göraLedsen


   
SvaraCitera
mynona

En av mina vänner tillbakavisade en gång på min inrådan ett jehovas vittne vid dörren genom att framställa sig som lika övertygad missionsanhängare av gudinnan Iemanya. 


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Hahah jag såg dem idag också! Jag ville sparka dem på smalbenet men jag är för feg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeme: Jag ville sparka dem på smalbenet

Verkar ju logiskt att vilja slå en annan människa för att den har en annan syn på livet än vad man själv har...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Verkar ju logiskt att vilja slå en annan människa för att den har en annan syn på livet än vad man själv har...

"kolla på mig, jag saknar impulser! jag är kristen! bli kristen du också!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: "kolla på mig, jag saknar impulser! jag är kristen! bli kristen du också!"

Fördomar som vanligt. Och jag ser fortfarande inte varför det skulle vara en giltlig anledning till att man ska slå någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Fördomar som vanligt. 

haha om det där är en fördom vet jag inte vad man ska kalla din narkotikapolitiska hållning.

jag anar en viss subtil ironi även i själva formuleringen... hehe.

Xisco:

Och jag ser fortfarande inte varför det skulle vara en giltlig anledning till att man ska slå någon.

vad Zeme skrev var ett uttryck för frustration, förmodligen inte en genuin önskan att skada någon. att du ens tar upp frågan visar hur desperat du önskar bevisa din oskuld och föregå med gott exempel; du försöker sälja in din världsbild.


   
SvaraCitera