Aviseringar
Rensa alla

Är man rasist eller vafan?


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Är man rasist eller vafan?

Under den senaste tiden har jag blivit kallat nazist och rasist. Såklart jag tar emot deras politiska åsikter om mig. Om dom var sanna såklart. Då undrar jag om två saker?
Är man rasist för att man är för utvisning av illegala invandrare?
Och kan snaggat hår kopplas till nazism eller rasism? (Har snaggat själv)


   
Citera

Hyfs: Är man rasist för att man är för utvisning av illegala invandrare?

Ja, mer eller mindre. Kanske "främligsfientlig" (hoppas NiklasW läser detta och blir jätteglad p.g.a. att jag använder främligsfientlig, jag arbetar på våran relation!) vilket i princip är samma sak, fast ett finare ord. Ungefär som att använda "klosett" istället för toalett.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, mer eller mindre. Kanske "främligsfientlig" (hoppas NiklasW läser detta och blir jätteglad p.g.a. att jag använder främligsfientlig, jag arbetar på våran relation!) vilket i princip är samma sak, fast ett finare ord. Ungefär som att använda "klosett" istället för toalett.

man vill ju inte vara öppen med att man bajsar, direkt.


   
SvaraCitera

jag är inte rasist MEN jag gillar glass xD


   
SvaraCitera

Tillägg: Det är väl okej att inte vara för helt öppna gränser, även jag förstår att det skulle vara jättesvårt i praktiken (även om det i teorin vore fantastiskt). Men är man för en ökad utvisning av invandrare bara för att de är invandrare och man på fullaste allvar tror att de ej kan vara en viktig del i vårat samhälle, då är man rasist. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Folk kastar rasist ordet (och drar rasist-kortet) väldigt frispråkligt i dagens Sverige. Om du tycker något om invandring eller rasism som är "tabu" så anses du mer eller mindre som rasist,nazist, och facist och ett hot mot "den svenska välfärden". Oavsett om din åsikt är helt godtycklig och logisk. 

Vissa kommer kategorisera dig som rasse, andra inte. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Tillägg: Det är väl okej att inte vara för helt öppna gränser, även jag förstår att det skulle vara jättesvårt i praktiken (även om det i teorin vore fantastiskt). Men är man för en ökad utvisning av invandrare bara för att de är invandrare och man på fullaste allvar tror att de ej kan vara en viktig del i vårat samhälle, då är man rasist. 

Såklart man ska ha sin plats i samhället. Men det är svårt utan det svenska språket för att kunna komma in i samhället


   
SvaraCitera

Kudhos:
Folk kastar rasist ordet (och drar rasist-kortet) väldigt frispråkligt i dagens Sverige. 

ändå inte tillräckligt mycket


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Kudhos:
Folk kastar rasist ordet (och drar rasist-kortet) väldigt frispråkligt i dagens Sverige. Om du tycker något om invandring eller rasism som är "tabu" så anses du mer eller mindre som rasist,nazist, och facist och ett hot mot "den svenska välfärden". Oavsett om din åsikt är helt godtycklig och logisk. 

Vissa kommer kategorisera dig som rasse, andra inte. 

Smart kille/vuxen ungdom.


   
SvaraCitera

Kan eventuellt låta bli att klassa dig som rasse om du röstar på sossarna i valet. Rodnar


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Njaa privat sektor ska fan inte ändras om sossarna kommer.

S3ON:
Kan eventuellt låta bli att klassa dig som rasse om du röstar på sossarna i valet. 


   
SvaraCitera

Hyfs: Men det är svårt utan det svenska språket för att kunna komma in i samhället

En del pratar ju engelska, det finns jobb där personer med andra språk är viktiga och man kan faktiskt lära sig svenska. Vet personer som lärt sig flytande svenska utan brytning på mindre än två år.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Geigerzähler:

En del pratar ju engelska, det finns jobb där personer med andra språk är viktiga och man kan faktiskt lära sig svenska. Vet personer som lärt sig flytande svenska utan brytning på mindre än två år.

Perfekt man vill ha såna men många är väldigt försiktiga


   
SvaraCitera
Kudhos

terrormat:

ändå inte tillräckligt mycket

Jag är alldeles för trött för att skriva en fet text, men jag håller ej med. Folk tystas inte ner av att man blir förtryckt. Folk som har "rasistiska" åsikter måste få säga sitt. Du behöver inte hålla med dem och deras åsikter, men du behöver inte heller försöka övertala dem eller intala dem att det de tycker är felaktigt och de borde vara en sämre människa för det. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Jag håller inte med vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det


   
SvaraCitera