Aviseringar
Rensa alla

Är man töntig om man inte använder smink?


Tycker det är mycket mognare att inte sminka sig, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää, vissa ser bra ut utan smink iaf. De avundas nog många tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då var det alltså så att jag är omringad av omogna människor.
Thanks a lot 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha vilka puckon har sagt så? fjortisar eller?
nej vadfan. trivs du inte med smink och vill du inte sminka dig så gör inte det. upp till dig helt o hållet. klart du inte är töntig för att du inte sminkar dig. snarare de som säger så som är töntiga och osäkra på sig själva.

jag älskar smink och allt i sminkväg. och jag sminkar mig för att jag tycker att det är kul osv. men varför se ner på folk som faktiskt vågar gå ut utan ett sminkskal på sig?
det är omoget!.
stå upp för dig själv!:)


   
SvaraCitera

sculptura:

Nää, vissa ser bra ut utan smink iaf. De avundas nog många tjejer.

Så de flesta tjejer är jävligt fula menar du?

anybody:

Jag bryr mig inte om vad andra tycker

Fortsätt med det då. Tjejer behöver inte ha en massa smink för att se bra ut. Det är något vi bara tror. Och om man nu skulle vara riktigt jävla ful så blir man inte snyggare av smink. Man ser bara ut som en ful tjej som försöker se snyggare ut... med smink.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klasbengt:

Så de flesta tjejer är jävligt fula menar du?

Inte jävligt fula, men de kanske inte känner sig fina utan smink iallfall. Vissa är inte fysiskt snygga utan smink heller så...


   
SvaraCitera

sculptura:

Vissa är inte fysiskt snygga utan smink

Killar tittar ju inte ens på tjejer som är osminkade. För att ni har fått lära er att en tjej med smink är det rätta, så som det ska vara, och en tjej utan smink sticker ut och är det 'onormala'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att jag är snyggare utan smink, ändå sminkar jag mig varenda gång jag går någonstans ..


   
SvaraCitera

Det är också därför tjejer känner sig fula utan smink för de tror att de bara är snygga om dom gör sig till. Tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klasbengt:

Killar tittar ju inte ens på tjejer som är osminkade

ajabaja, det där kallas att dra alla över en kam. [no-no]


   
SvaraCitera

kärleksmums:

dra alla över en kam

Ja, jag vet. Tycker om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klasbengt:

Tycker om det.

jamen, gör så du. saken är bara den att jag egentligen anser dina åsikter vara vettiga/intressanta, men det förstörs liksom lite när du generaliserar sådär. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omogen för att man inte sminkar sig? Seriöst [bigsmile] Det är man verkligen inte! Vilka är det som är omogna egentligen, du som inte använder smink för att du inte vill, eller de som säger att man måste? [rolleyes]

Jag började sminka mig regelbundet i 2an på gymnasiet [smile] använde litegrann då och då även i 1an. Nu för tiden sminkar jag mig ett par gånger i veckan, när jag känner för det.

anybody:

Tänker ni så om folk som inte har smink eller är jag bara omringad av omogna männiksor?

Tänker knappt på om folk har smink eller inte. Om man ska se utifrån detta, ja det är omogna människor.. kanske osäkra om inte annat?


   
SvaraCitera

kärleksmums:

generaliserar

Okej då, ska inte generalisera.
En del killar bryr sig inte om en tjej har smink eller ej, en del ser inte någon skillnad, en del vill ha dom sminkade, en del är bögar.

Det jag försöker säga är att väldigt ofta tror både tjejer och killar att vi (brudar) ska se bra ut hela tiden, och om vi inte gör det så är det något fel på oss, vi är avundsjuka bitterfittor eller lesbiska. Detta stämmer givetvis inte.
Ibland äre party (måste det ju självklart inte vara) och man vill göra sig lite extra fin, då sminkar man sig och klär sig snyggt. Men jag tycker det är synd om dom som gör detta varje dag. Det finns ingen anledning. Ingen lägger märke till en i alla fall, det är ingen som ser den där STORA skillnaden man själv gör när man kollar sig i spegeln.
Man blir inte en bättre person för att man har mascara på sig. Killar behöver ju inte ha det så varför skulle vi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man drar slutsatsen att någon är omogen för att den inte sminkar sig, ja då har man bara visat prov på ologiskt tänkande och bristande självständighet.


   
SvaraCitera