Aviseringar
Rensa alla

Är min snopp negativt onormal?


Ämnesstartare

Hallå där!

Till att börja med är jag en kille. Jag har aldrig kunnat dra tillbaka förhuden helt, eller jo det går men det känns inte '' rätt ''. Det gör inte ont, utan det känns obehagligt bara och man måste pressa en hel del för att få ut ollonet ur förhuden och såhär har det varit i hela mitt liv. När jag har dejtat killar och .. ja så har jag upptäckt att deras förhud dras tillbaka otroligt lätt medan min '' fastnar '' när man drar tillbaka, bara den övre toppen av ollonet syns typ i normala fall.

Är detta normalt/onormalt? Ska jag söka vård eller är det försent för en 17-åring?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kan ju alltid kolla upp det för säkerhets skull


   
SvaraCitera
duden

Då jag gick i sjuan så fick vi fylla i en enkät om vår hälsa, en av frågorna var om man kunde dra tillbaka förhuden och jag svarade nej. Senare fick jag gå till en läkare som hade kommit till skolsköterskan och där fick jag en kräm som jag fick smörja på förhuden under några veckor. Så efter ett tag gick det bra att dra tillbaka förhuden. Nu vet inte jag hur det ser ut för dig men om du ser det som ett problem så tycker jag att du borde träffa en läkare.


   
SvaraCitera

trodde allas var så ända tills min klasskamrat visade hur lätt han kunde göra det i duschen efter gympan
Tardig


   
SvaraCitera

Har din farsa/annan vårdnadshavare aldrig sagt åt dig att dra tillbaks och tvätta rent där under din uppväxt? 


   
SvaraCitera

StarsAreBlind: Ska jag söka vård eller är det försent för en 17-åring?

Det är inte för sent. De kanske beslutar sig för att göra ett litet snitt om det visar sig att du har trång förhud. 🙂 Finns väl fler fördelar än nackdelar med en omskuren kuk. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Har din farsa/annan vårdnadshavare aldrig sagt åt dig att dra tillbaks och tvätta rent där under din uppväxt? 

min? nej han sa inte så mycket alls
klippte bort den för några år sedan med en fiskars


   
SvaraCitera

superpojken:

min? nej han sa inte så mycket alls
klippte bort den för något år sedan med en fiskars

ts:s 

måste varit mkt befriande :))


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:
Hallå där!

Till att börja med är jag en kille. Jag har aldrig kunnat dra tillbaka förhuden helt, eller jo det går men det känns inte '' rätt ''. Det gör inte ont, utan det känns obehagligt bara och man måste pressa en hel del för att få ut ollonet ur förhuden och såhär har det varit i hela mitt liv. När jag har dejtat killar och .. ja så har jag upptäckt att deras förhud dras tillbaka otroligt lätt medan min '' fastnar '' när man drar tillbaka, bara den övre toppen av ollonet syns typ i normala fall.

Är detta normalt/onormalt? Ska jag söka vård eller är det försent för en 17-åring?

Onanera mera 🙂


   
SvaraCitera

gillar formuleringen "negativt onormal"


   
SvaraCitera

Jag fyller 20, mig ska snitta. Trång förhud heter det och är det normalaste. Man kan pröva salvan först, hjälpte inte mig och isåfall blir det operation. Lokal bedövning du är vaken och det tar 15, 30 minuter. Antingen skär dom bort hela förhuden eller bara en bit för att töja ut den


   
SvaraCitera