Aviseringar
Rensa alla

är mjölk verkligen bra?


Ämnesstartare

Har fått höra genom åren att vanlig mjölk inte är bra för kroppen i och med att den gått igenom så många processer och behandlingar. Den senaste tiden har det varit ett ganska attraktivt ämne på många ställen & jag har nu istället börjat att dricka havremjölk eftersom att den inte gått igenom lika många behandlingar osv.

Undrar bara om någon här är extra insatt i ämnet och skulle kunna komma med ett bra förslag, FÖR ÄLSKAR VERKLIGEN MJÖLK & VILL INTE SKILJAS FRÅN NJUTNINGEN.

lux.jpg

 


   
Citera
Ämnesetiketter

har hört att risken för att man drömmer en mardröm ökar om man dricker ett glas mjölk strax innan läggdags iaf 


   
SvaraCitera

hört att mjölk är bra för barn pga skelettet växer då men att det är ohälsosamt för vuxna eftersom vi egentligen inte ska dricka mjölk som fullvuxna. 
många i djurriket blir ju laktosintoleranta när de nått fullvuxen ålder för att mjölken är till för ungarna, och att vi människor inte blir det beror på att vi helt enkelt "utvecklat bort det".
man kan typ inte ta upp kalciumet som vuxen och istället för att stärka benen så ökar risken för benskörhet ifall man dricker mjölk. 

obs detta är något jag snappat upp från människor i min omgivning. lita inte på mig. 
tyckte det var en intressant teori iaf oavsett sanningshalt. 


   
SvaraCitera
time
 time

S3ON:
har hört att risken för att man drömmer en mardröm ökar om man dricker ett glas mjölk strax innan läggdags iaf 

Hoppas det inte stämmer och att mina mardrömmar bara är ett sammanträffande, dricker alltid mjölk till insomningstabletten. 🙁


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hoppas det inte stämmer och att mina mardrömmar bara är ett sammanträffande, dricker alltid mjölk till insomningstabletten. 🙁

shit. 🙁 testa nåt annat? 

jag dricker ibland också en hel del mjölk innan läggdags, fast till mat dårå, har ej mardrömmar särskilt ofta, inte sådana som jag minns efteråt iaf. Söt


   
SvaraCitera

koalan: vi människor inte blir det beror på att vi helt enkelt "utvecklat bort det".

75% av världens vuxna befolkning är laktosintolerant i nån grad Galen det är typ ba skandinaver som ej är


   
SvaraCitera
reben

mjölk är inte särskilt nyttigt. de e cancerframkallande 


   
SvaraCitera

Tickstart:

75% av världens vuxna befolkning är laktosintolerant i nån grad Galen det är typ ba skandinaver som ej är

ofta. coolt! eller något.


   
SvaraCitera

koalan:

ofta. coolt! eller något.

aa vi måste utnyttja vår superkraft!


   
SvaraCitera

jag fick höra av professionella att jag skulle dricka mjölk. röd mjölk, men jag vägrade.. så grön fick det bli.


   
SvaraCitera

det är gott

så ja


   
SvaraCitera

Hjärtlös:
jag fick höra av professionella att jag skulle dricka mjölk. röd mjölk, men jag vägrade.. så grön fick det bli.

> < hoppas du bor i norrland (där mjölken är grön och mellansvennemjölken är röd)


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo: Har fått höra genom åren att vanlig mjölk inte är bra för kroppen i och med att den gått igenom så många processer och behandlingar.

Äsch, trams. Mjölk är väldigt näringsrikt och en fullvärdig proteinkälla. Om du gillar och tål mjölk så drick på bara.


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo:
Har fått höra genom åren att vanlig mjölk inte är bra för kroppen i och med att den gått igenom så många processer och behandlingar. Den senaste tiden har det varit ett ganska attraktivt ämne på många ställen & jag har nu istället börjat att dricka havremjölk eftersom att den inte gått igenom lika många behandlingar osv.

Undrar bara om någon här är extra insatt i ämnet och skulle kunna komma med ett bra förslag, FÖR ÄLSKAR VERKLIGEN MJÖLK & VILL INTE SKILJAS FRÅN NJUTNINGEN

 

Det enda negativa jag har hört om mjölk är att det innehåller hormoner som kan ge upphov till finnar. 


   
SvaraCitera

Ingenting är bra i stora mängder. Tänk dock på att du förlorar alla de näringsämnen som mjölk innehåller, vitaminerna: A, B1, B2, B3 B&, B12 och D, kalcium, fosfor, jod, kalium, magnesium, zink och selen. För att inte tala om protein och fett.


   
SvaraCitera