Aviseringar
Rensa alla

Är naturvetenskap svårt?


Nintendos BFF:

tycker estetare kan vara jättesöta, synd bara att de ofta är så himla korkade=(

haha


   
SvaraCitera

Semi:

Välj väl.

[love]


   
SvaraCitera

Natur är såvitt jag förstått bland den bredaste linjen, du får behörighet till det mesta inför universitetet. Kort summering: Det är mycket plugg, dåliga betyg är en bortkastad tid. Därför borde du vara villig att satsa på skolan om ditt slutgiltiga val faller på natur.

- Lycka till. [smile]


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

OnePeace:

är naturvetenskap svårt?

Ja. Dock varierar de från skola till skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Natur är såvitt jag förstått bland den bredaste linjen, du får behörighet till det mesta inför universitetet. Kort summering: Det är mycket plugg, dåliga betyg är en bortkastad tid. Därför borde du vara villig att satsa på skolan om ditt slutgiltiga val faller på natur.

Alltså, om jag går ut på gymnasiet med typ G i allt så är det onödigt? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Personligen så tycker jag att det är lättare att klara ett "svårare" ämne som är roligt/intressant än ett "lätt" ämne som är tråkigt/ointressant [crazy] Ta det du tycker är intressantast.

Inte för att jag tycker att skolan är intressant alls, men jag har lite lättare för NO än vad jag har för SO.


   
SvaraCitera

OnePeace:

Alltså, om jag går ut på gymnasiet med typ G i allt så är det onödigt? 🙂

Enligt mig, ja.


   
SvaraCitera

Ta det som är roligast, sedan är det ju alltid du som bestämmer hur jobbig skolgången blir. Går du på ett übergymnasium och siktar på MVG i allt får du såklart jobba lite, men om du kan tänka dig att sikta lite lägre (öch typ göra högskoleprovet istället[cute]) så kommer natur knappast att bli ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OnePeace:

Jag har seriöst beslutsångest, vet INTE vad jag ska välja mellan samhälle och natur... Jag har lättare för NO-ämnena än SO-ämnena, men det känns ändå som natur kan bli för tufft. Nu ligger jag på cirka 210 poäng, så jag vet inte...

Natur är klurigt! Jag har själv inga toppenbetyg i NO (ligger på runt D för tillfället) men det är sjukt kul och du lär dig otroligt mycket oavsett vad betygen säger. Jämför dig bara inte med andra! 😉
Jag tror i alla fall att du generellt sett kommer ha större nytta i framtiden om du väljer natur framför samhäll. [smile]


   
SvaraCitera

mitt råd;
står valet mellan natur och sam är valet lätt.

jag gick natur (inriktning natur), pluggade kanske sammanlagt 10 minuter i veckan efter skolan, hann inte göra klart alla kurser men inget en termin på komvux inte kan råda bot på.
Så är du villig att plugga säj.. 15-20 minuter om dagen är det inga somhelst problem.
Det är ju inte naturkurserna som är svåra, utan de jävla samkurserna man måste läsa likförbannat [mad]

Du har dock ingen framtid utan högskole-/universitetsutbildning, så räkna med 5-6 år av plugg efter gymnasiet.


   
SvaraCitera

Bry dej inte om betygen, bara gör högskoleprovet kontinuerligt under gymnasietiden så kommer du ha så pass bra resultat att du utan problem kan ta dej in vart du vill när du är klar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NO NO NO, du kommer ha så otroligt mycket mer möjligheter efter gymnasiet då.


   
SvaraCitera

Går på NA. Inte alls svårt om man inte är helt iq-befriad.


   
SvaraCitera