Aviseringar
Rensa alla

Är ni aktiva i studentkårslivet?


Ämnesstartare

Är ni aktiva när det kommer till studentlivet? Studentkåren? Med allt vad det innebär med overaller, gasquer osv? 
Om ja, vad får ni ut av det? Får ni påverka mycket? Om inte, varför inte?


   
Citera
Kudhos

fuck nej, hatar studentlivet-grejen. Verkar sjukt sunkigt låt mig vara


   
SvaraCitera
time
 time

Är medlem i studentkåren och är med i en nation men har inte gjort särskilt mycket annat än att nyttja nationsklubbarna sedan insparken.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

När jag gick på ett betydligt mindre universitet, ja
i storstan finns dessutom så mycket annat, roligare, att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: När jag gick på ett betydligt mindre universitet, ja

vilket då om man får fråga? kändes de nästan nödvändigt att var det för att lära känna människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
fuck nej, hatar studentlivet-grejen. Verkar sjukt sunkigt låt mig vara

inte ett  bra sätt att lära känna människor på? :p


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Anura:

vilket då om man får fråga? kändes de nästan nödvändigt att var det för att lära känna människor?

Miun Östersund. Nödvändigt skulle jag kanske inte kalla det... men det är ju ett tämligen enkelt sätt att komma nära människor med gemensamma intressen.


   
SvaraCitera
Kudhos

Anura:

inte ett  bra sätt att lära känna människor på? :p

säkert men jag har inget sådant intresse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

säkert men jag har inget sådant intresse

va tkr du om overaller d? :p


   
SvaraCitera
Kudhos

Anura:

va tkr du om overaller d? :p

jag vill inte vara sån. Jag vill inte hålla på med studentkåren. Jag vill inte på studentfester och möta folk som jag kommer behöva möta i skolan senare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

jag vill inte vara sån. Jag vill inte hålla på med studentkåren. Jag vill inte på studentfester och möta folk som jag kommer behöva möta i skolan senare. 

ja tkr sådant är töntigt att gå i overall och supa sig full och gå runt i kalsonger :p


   
SvaraCitera

time: Är medlem i studentkåren

bra!
du borde engagera dig där med 😉 (jag vet ett bra kårparti 😛 ) 

Jag är och framför allt har varit engagerad i min studentkår. där har jag varit ordförande för den delen av studentkåren som täcker medicinska fakulteten och jag har även jobbat som tjänsteman åt den delen med ett år. Jag är inne på mitt tredje år i kårens fullmäktige.


   
SvaraCitera

Anura: nej

inte direkt. var väldigt aktiv tidigare dock och kanske gör något mer inom det innan jag är klar.

det är ett väldigt bra sätt att lära känna människor och få nya vänner (och lära sig nya saker beroende på vad man sysslar med)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hjälpt till ibland när det behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Ja

Eller ja, nationslivet i Uppsala. Har var pubmästare, krängt kaffe och sitter med i lite nämnder och liknande. Nu ska jag dessutom ta det hela till en mer publicistisk nivå också. Öh ja, man får supa mycket, träffa bra, prestigelöst folk och lära sig skit.


   
SvaraCitera