Aviseringar
Rensa alla

Är ni egentligen sociologiska teologer, som i själva verket inte söker sanningen?


Exner
Ämnesstartare

motivera


   
Citera

Nej.

Uppenbarligen kommer jag alltid tro att jag själv söker sanningen. Även om jag är en sociologisk teolog kommer jag aldrig kunna erkänna för mig själv att jag, i detta nu, inte söker sanningen.

"Ja." är alltså fel svar från personen själv. Just nu.

Frågar du våra framtida jag, kommer du antagligen kunna få ett bättre svar.

Eftersom du lägger till "i själva verket", blir det ju uppenbart att du försöker få oss att ifrågasätta vår tro att vi söker sanningen. Jag tror inte "egentligen" någon annat än det jag inte vill erkänna för andra, men jag sitter och misstänker själv.

Eftersom jag då inte vill erkänna det för andra, kommer jag inte heller öppna upp mig i tråden.

Du vill alltså inte att vi ska diskutera något i den här tråden, enbart läsa rubriken och ställa den här frågan till oss själva seriöst.

Mitt framtida jag som säger "Ja." kommer förhoppningsvis snart då.


   
SvaraCitera

da trof mayng oh yeah


   
SvaraCitera
Bakric

För mig duger ära och pengar.
Eller bara pengar, om det är tillräckligt vill säga [wink]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Rödingajäveln:

Fest hos Mange, fest hos Mange (fest hos Mange), Mange Mange!

Vissa är bara partymyror i själen...


   
SvaraCitera

motiverad tråd, faktiskt, ska följas


   
SvaraCitera

Om man skall kunna utöva makt måste man ha resurser att utöva den med, det vill säga tillgångar vars innehav möjliggör ett verkligt inflytande. Maktresursernas karaktär kan skifta högst betydligt beroende på var eller på vilken nivå i samhället man befinner sig. Jag jobbar febrilt med att bygga upp mitt eget imperium.


   
SvaraCitera

Nej.
Jag misstänker inte ens något annat. Jag känner inget behov. Enbart fascination och vördnad. Hur långt jag än försöker sträcka mitt sinne finns det ingen nivå på vilken jag känner behov av någon yttre intelliges, design eller mening. Längre än så gör det ändå ingen skillnad, varför jag helt enkelt inte bryr mig om vilket.
Detta kan ju dock betyda att jag inte är kapabel att tänka vare sig särskilt djupt eller abstrakt, eller att jag saknar vissa erfarenheter. Men det är inte desto mindre sant.

Även om jag förvisso lär ha ångest inför min död och då möjligtvis ändrar uppfattning. Gissar dock att jag då förmodligen är medveten om att jag lurar mig själv.

x_marty:

Jag jobbar febrilt med att bygga upp mitt eget imperium.

I vilket du ska göra vad? Tro på en högre existens eller söka en "sanning" eller bara runka?


   
SvaraCitera

Miceparade:

I vilket du ska göra vad? Tro på en högre existens eller söka en "sanning" eller bara runka?

Din nonchalerade framtoning och språkbruk tilltalar mig inte alls. Men i det här fallet ska jag göra ett undantag och besvara dina formulerade frågor som jag uppfattar som "hux flux".

En hög utbildning innebär inte per automatik att man kan omsätta teori till praktik. Men det är förstås en grundläggande förutsättning som förhoppningsvis kan vara gynnsam både för mig själv och för Sveriges bedrift. Med en utbildning ökar förutsättningarna för ett arbete samt mer maktinflytande på den kommande arbetsplatsen. Det är min vision.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Är en antropolog som söker sanningen vi (o?)medvetet dolt i årtusenden


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

Liebestraum:

Är en antropolog som söker sanningen vi (o?)medvetet dolt i årtusenden

Därför som du avregistrerade?


   
SvaraCitera

Exner:

Därför som du avregistrerade?

Ja


   
SvaraCitera