Aviseringar
Rensa alla

ÄR NI NYTTIGA?


Ämnesstartare

skulle ni säga att ni själva äter nyttigt.
typ.. fisk, sallad, fullkorn, grönsaksdipp i soffan på fredagen?
eller är det bara chips med läsk på menyn??


   
Citera

Beror på om jag har mycket pengar eller inte 


   
SvaraCitera

Lever på pasta och bröd så jag säger bara att de e onyttigt :p De e iof fulkornsbröd men bröd o pastaär djävulens skapelse enligt fitnessgalningar


   
SvaraCitera

Försöker, men misslyckas ofta. Har dragit på mig ett svårt beroende av att gå till en rätt prisvärd kinamatsbuffé på luncherna, men börjar tjocka till mig över magen och bröstet enbart på grund av den tror jag + drar en jävla massa pengar att käka lunch ute om dagarna. 

Borde nog dra ner på ölen också. 


   
SvaraCitera

ShowMeBae: lite blandat av allt!


   
SvaraCitera

Lite blandat av allt. Skulle säga att jag får i mig mer nyttigt än onyttigt. 
Har typ tröttnat på godis och annat. 
Dricker dock för mycket powerking Rodnar

Men I'm trying to be nyttig, har  sallad till varje måltid Rodnar


   
SvaraCitera

CitronSaft:
Lite blandat av allt. Skulle säga att jag får i mig mer nyttigt än onyttigt. 
Har typ tröttnat på godis och annat. 
Dricker dock för mycket powerking Rodnar

Men I'm trying to be nyttig, har  sallad till varje måltid Rodnar

Sallad till maten och sen kompensera med 5 Power kings? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Cobrak

Ingen kolhydratrik mat förutom nötter och fröer samt inget socker om en bortser från frukt och dadlar. (Är en fruktfanatiker/fruktoman)

Hur jag gick från att dricka energidricka varje dag och stoppa i mig en hel del sötsaker samt kolhydratrik mat till detta vet jag inte. Men jag mår betydligt bättre och har lätt att hålla min kost! Cool

Det kommer fuskdagar när jag äter ute, men det är ytterst sällan jag väljer sämre alternativ.


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:

Sallad till maten och sen kompensera med 5 Power kings? Rullar ögonen

Men nee Rodnar


   
SvaraCitera

ShowMeBae: äter nyttigt, sällan godsaker

Maten jag äter är dock stundvis rätt deprimerande


   
SvaraCitera
Cobrak

Edinburgh:
Försöker, men misslyckas ofta. Har dragit på mig ett svårt beroende av att gå till en rätt prisvärd kinamatsbuffé på luncherna, men börjar tjocka till mig över magen och bröstet enbart på grund av den tror jag + drar en jävla massa pengar att käka lunch ute om dagarna. 

Borde nog dra ner på ölen också. 

Att äta ute jämt får pengarna att flyga ur fickan/kontot innan man hinner blinka. Ena stunden är de där, andra inte.

Hade själv min period när jag gick i nian och pluggade som en galning med inställningen att jag aldrig hann äta hemma på grund av stress. Då blev det mycket utemat och det kostade mig skjortan.

Tips: Köp ingredienser som du kan ha till många rätter. Sedan kostar vissa alternativ mer, menmen. Mycket glad


   
SvaraCitera
Cobrak

Ya'll, "nyttigt" behöver inte vara tråkigt och jobbigt. Det handlar om vad man väljer för alternativ helt enkelt.

Kände att jag behövde påpeka det med tanke på att många gör den kopplingen. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

livet ä för kort för att inte ta sig en kaka när man ä sugen sen kan man ju såklart slå sig själv på käften om man blir sugen igen o låta bli, lever nog hyffsat nyttigt under veckorna, helger kan ju diskuteras vidare


   
SvaraCitera
Cobrak

handendärnissen:
livet ä för kort för att inte ta sig en kaka när man ä sugen sen kan man ju såklart slå sig själv på käften om man blir sugen igen o låta bli, lever nog hyffsat nyttigt under veckorna, helger kan ju diskuteras vidare

Nej, det är inte alltid så enkelt.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Nej, det är inte alltid så enkelt.

näe, de bästa vore ju om de inte fanns flera miljoner onyttiga grejer som ä asgoda i en affär haha annars ä de bästa just nu att inte ha tillräckligt med pengar men de har man ju de också så verkligen inte lätt


   
SvaraCitera