Aviseringar
Rensa alla

Är ni rädda för att terrorattentat kommer att ske i Sverige?


Är ganska säker på att det kommer att inträffa ett snart. Det är bara en tidsfråga.
Det är oroande.
Men jag går inte omkring och är rädd för det.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Jag skulle inte bli särskilt förvånad om det skedde, finns ju galningar och fanatiker överallt, men tills dess är det inget jag tänker på.


   
SvaraCitera
mynona

Naturligtvis kan det hända, det vore naivt att inte tro det. 

Men jag är inte rädd för det. Delst beror det väl kanske på att jag har så liten skräck för döden, men till stor del också av samma skäl som jag tror att de flesta inte är rädda och inte borde vara det: man kan inte skydda sig mot en attack från irrationella terrorister, det enda man kan göra är att inte präglas av rädslan, för det har bara negativa konsekvenser


   
SvaraCitera

Nej.

Men i Danmark och Norge kan det nog smälla. De har blivit hotade.


   
SvaraCitera

Det har ju inte hänt något hittills (självmordet i sthlm gills ej, många människor begår självmord), men landet kryllar ju av gamla och nya ISIS-sympatisörer så.. De kommer ju ske


   
SvaraCitera

eller alltså ja, i "nutid" alltså, det är ju inte som att sverige inte varit terrordådat innan


   
SvaraCitera

Är mer rädd för Riksdagspartiernas fascist metoder Glad


   
SvaraCitera

mer rädd för att ngn försöker bryta sig in i mitt hem


   
SvaraCitera

MarcusKing:
Är mer rädd för Riksdagspartiernas fascist metoder Glad

+1


   
SvaraCitera
Draug

nej är inte rädd,men det är nog bara en fråga om tid innan något jävelskap inträffar. Storstäderna hör väl till de attraktivaste målen ur terrorsynpunkt.


   
SvaraCitera

´.€~~~~~~~~~~bn ä'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''7-

detta är ett terrormeddelande från min katt till er tror jag. 


   
SvaraCitera

hon skev det alltså. 

och mnja det kommer väl att hända någon gång med tanke på alla galningar som finns, men jag går inre runt och är direkt rädd. känner mig däremot lite småoroad ibland på banker och hos guldsmeder.


   
SvaraCitera

isola:
hon skev det alltså. 

och mnja det kommer väl att hända någon gång med tanke på alla galningar som finns, men jag går inre runt och är direkt rädd. känner mig däremot lite småoroad ibland på banker och hos guldsmeder.

ISarna är väl inte ute efter pengar :p Och hur ofta skjuter rånare gisslan liksom, sjukt idiotiskt.


   
SvaraCitera

S3ON:

ISarna är väl inte ute efter pengar :p Och hur ofta skjuter rånare gisslan liksom, sjukt idiotiskt.

haha nä där är det ju inte direkt terrorister som är den största risken utan rånare och som om det inte är tillräckligt obehagligt utan att bli skjuten :S


   
SvaraCitera