Aviseringar
Rensa alla

Är på behandlingshem är nu sprutnarkoman.


Ämnesstartare

Jag åkte iväg på behandlingshem efter några års knarkande med opiater/opioider efter en överdos. i hopp om att få hjälp men nu 6månader senare sitter jag kvar på samma ställe och är numera sprutnarkoman med hepatit c pga delat verktyg med andra.

Hur fan ska ja lösa detta?


   
Citera

Bli lite vettigare eller ge fan i att dela verktyg.


   
SvaraCitera

"hitta någon som tagit sig ur ett liknande missbruk och be om tips."


   
SvaraCitera

thcl:

Hur fan ska ja lösa detta?

Jag vet inte.
Du kan försöka komma till botten om varför du gör sådant ifrån början, om det inte är grundat på dåliga upplevelser så är det enklare att sluta antar jag.

men beroende kan vara jävligt svårt att komma undan.
Du får kämpa dubbelt så mycket som innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Bli lite vettigare eller ge fan i att dela verktyg.

kunde klarat migg utan den kommentaren.

Schism:

"hitta någon som tagit sig ur ett liknande missbruk och be om tips."

Vet flera stycken alla säger när du väl vill kan du sluta knarka, jag har trott på den frasen men inte lngre för opiater är helt andra droger som styr en människa o kan få mig att döda för.

JoElite:

u kan försöka komma till botten om varför du gör sådant ifrån början

nyfikenhet styr allt men nuv är ja fast pga det.


   
SvaraCitera

thcl:

kunde klarat migg utan den kommentaren.

Kunde du säkert. Dock kvarstår poöngen: bli lite vettigare. till att börja med, så kan du börja med att ta dig ur detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

bli lite vettigare. till att börja med, så kan du börja med att ta dig ur detta.

förklara gärna hur ett vettigare tankesätt kan lösa ett intravenöst opiat berornde..


   
SvaraCitera

thcl:

nyfikenhet styr allt men nuv är ja fast pga det.

OKej, det är bra, det e jobbigare att måste behandla känslor som har byggts upp hela livet än att bara verkligen förstå att man måste sluta.
Du klarar det, om du vill alltså 🙂


   
SvaraCitera

Självdisciplin. Bästa sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Du klarar det, om du vill alltså 🙂

jag skrev just att jag inte tror på de orden när de gällerc opis iv, det är en helt annan genre droger än allt annat. jag har viljat sluta i iaf 2 år men återfall på återfall händer ändå


   
SvaraCitera

Det finns inte så mycket att göra antar jag. Går det inte att komma in i behandlingshem igen?

Förstår att det är ett helvete att sluta med opiater, men det är antingen det eller att leva ett hundliv fram till döden att välja mellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Går det inte att komma in i behandlingshem igen?

Jag är på behandlingshem nu


   
SvaraCitera

thcl:

Jag är på behandlingshem nu

Hur går det då?

Om jag var du skulle jag bryta upp med allt gammalt. Kanske flytta någon stanns till en släkting eller liknande?

Att du nog behöver vara absolutist för all framtid antar jag är självfallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hur går det då?

som ja skrev i topic blev jag sprutnarkoman på haket. och har haft hur många återfall som hälst o de florerar mer droger av olika slag i veckan än vad ja skulle ha råd med hemma.


   
SvaraCitera

[sad] Illa. Men nu måste du ta hand om dig själv och försöka bli ren för att inte gå en snar död till mötes.


   
SvaraCitera