Aviseringar
Rensa alla

Är praktik ett måste?


Ämnesstartare

Ska ha praktik på måndag, ska praktisera på ica & jag fick inte välja plats. Vågar inte gå till min praktikplats pga att jag trivs inte där, största butiken i min ort & så mycket människor hela tiden. Jag hör inte hemma där & kommer inte våga säga ifrån om jag inte trivs, plus att kläderna kommer inte passa mig för jag är skit liten & har inga vanliga skor. Har inget nummer till personen på ica & ska vara där klockan 9 på måndag morgon, vet inte vad jag ska göra. Så dumt att sätta praktiken första dagen efter lovet, vad ska jag göra. Är så rädd å går runt och har ont i magen, måste man ha praktik? Går hellre i skolan å tar igen prov än att slösa tre veckor i en butik där jag kommer må dåligt å ändå inte jobba på i framtiden. Kan inte gå till min praktikplats på måndag och säga ”kan inte praktisera här” å gå. Måste prata med min lärare också men vågar inte säga som det är, och de på ica kommer undra vart jag har tagit vägen om jag inte dyker upp. Har inget nummer, har sån ångest.. vad händer om man vägrar praktisera?? praktiserar gärna i nån butik som har med mitt intresse att göra, men INTE i en matbutik i min ort!!


   
Citera
Ämnesstartare

Ja endaste sättet att få en annan plats är nog att prata med lärare. Även fast det verkar jobbigt så kommer det kännas mycket bättre när du gjort det Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Ja endaste sättet att få en annan plats är nog att prata med lärare. Även fast det verkar jobbigt så kommer det kännas mycket bättre när du gjort det Glad

Vet bara inte hur jag ska göra, ska jag skita i att dyka upp för kommer inte våga gå dit å säga att jag inte vill. Men kan samtidigt inte bara skita i det för då undrar de vart jag är å vet inte hur min lärare kommer reagera. Rädd att hon blir sur för att jag inte sagt detta tidigare..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bombiebombie:

Vet bara inte hur jag ska göra, ska jag skita i att dyka upp för kommer inte våga gå dit å säga att jag inte vill. Men kan samtidigt inte bara skita i det för då undrar de vart jag är å vet inte hur min lärare kommer reagera. Rädd att hon blir sur för att jag inte sagt detta tidigare..

Nu vet jag inte hur din lärare är men hon blir nog inte sur om du säger som det är, det är bara något som du fått för dig. Och om hon nu blir sur, vad gör det? Du ska inte behöva gå runt och må dåligt över en sån här grej i 3 veckor!

Du kan ju strunta i att gå dit och höra av dig till din lärare på måndag, eller så går du dit så kanske du märker att det inte var så farligt ändå? Prata med lärare är det bästa du kan göra iallafall Glad


   
SvaraCitera

Tre veckor! Det låter väldigt jobbigt. Jag behövde endast praktisera åtta dagar.

Om det tröstar dig, kan jag säga att jag inte tyckte om min praktikplats, men jag överlevde.


   
SvaraCitera

Jag går i vårdprogrammet och vi har praktik 5 veckor varje år. Nu går jag i trean och vi ska praktisera på AKUTEN. Jag vill inte göra det då vissa saker kommer ligga i mina händer. Tänk jag inte kommer kunna rädda någon? Tänk om någon dör pga mig? Så jag tycker att Ica i tre veckor inte är så farligt. Jag tycker att du ska prova på en vecka och om du inte trivs kan du alltid säga till läraren som fixa praktikplatsen åt dig att du inte trivs, då får du säkert en annan praktikplats.  


   
SvaraCitera