Aviseringar
Rensa alla

Är radikalfeministerna så extrema att de inte ens förstår humor?


Ämnesstartare

mobbaren:

nej du är inte själv tjej och även om du är det spelar det ingen roll, privatpersoner kan skämta om allt men tycker inte att ett stort företag ska bidra till åsikten om att kvinnokampen är ett skämt, sluta byt ämne.. kan du inte hålla dig från "och vafan lägg av" som argument så ser jag inte varför den här diskussionen ska fortsätta.

Haha, OK. Nu ifrågasätter du mitt kön, men det är tydligen OK då. Fast skämta är inte OK. LOGIK!

Varför ska man inte kunna skämta åt det? Du bidrar inte till åsikter, du SKÄMTAR om det! Mycket svårt att förstå, eller?

Kudhos:
Du säger det självt, radikalfeministerna. Klart att de kommer nappa på det. Även om jag håller med om att de dära "grillreglerna" är helt klart sexistiska, och dumma i huvudet. Reklamfilmen däremot, den är alright. Sen får du inte glömma att det är "trendigt att vara pk" just nu. Som någon som brukade använda tumblr, så märker man att pk-ism.

Jag använder just radikalfeminister som ord eftersom vanliga feminister inte håller på så här. Ungefär som att vanliga muslimer inte dödshotar konstnärer som gör narr av Muhammad.

Om man bara ser grillreglerna som sexistiska och stötande så tar man ett oskyldigt skämt så fruktansvärt seriöst att man snarare borde ifrågasätta vilka värderingar dessa människor egentligen har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: radikalfeministerna

Radikalfeminism har fortfarande ingenting med grad av radikalitet att göra.

Kudhos: "trendigt att vara pk" just nu.

Tvärtom, pk, är på tillbakagång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Haha, OK. Nu ifrågasätter du mitt kön, men det är tydligen OK då. Fast skämta är inte OK. LOGIK!

Varför ska man inte kunna skämta åt det? Du bidrar inte till åsikter, du SKÄMTAR om det! Mycket svårt att förstå, eller?

Mycket glad gl hf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att man skämtar befriar en inte från innebörden och konsekvenserna av ens yttrande. Man får skämta och säga vad man vill, men man får räkna med att väcka reaktioner, annars lider man av ett akut fall av dumhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det några tråkigare människor än feminister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Finns det några tråkigare människor än feminister?

Sverigedemokrater/SvPare (same shit, different name)

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

rbb:

Haha, OK. Nu ifrågasätter du mitt kön, men det är tydligen OK då. Fast skämta är inte OK. LOGIK!

Varför ska man inte kunna skämta åt det? Du bidrar inte till åsikter, du SKÄMTAR om det! Mycket svårt att förstå, eller?

Jag använder just radikalfeminister som ord eftersom vanliga feminister inte håller på så här. Ungefär som att vanliga muslimer inte dödshotar konstnärer som gör narr av Muhammad.

Om man bara ser grillreglerna som sexistiska och stötande så tar man ett oskyldigt skämt så fruktansvärt seriöst att man snarare borde ifrågasätta vilka värderingar dessa människor egentligen har.

Det var ett onödigt skämt. Eftersom det var dåligt och inte roligt. Men det finns de som tittar på det och säger "mja, inte kul" och de som säger "ICA ÄR SEXISTISKA KVINNOHATARE SOM VILL ATT VÄRLDEN STYRS AV PATRIARKATET". Det är ens reaktion som avgör vad man är för person. Är man det sistnämnda så... Ja. 

Nachac: Tvärtom, pk, är på tillbakagång.

Inte vad jag har sett/hört. Nu får man inte säga/tycka/känna något. Ens åsikt med måste vara könsneutral, religionsneutral, och inte träffa någons etnicitet. Annars är man antingen misogynist, kränkande av religionsfriheten, eller rasist. Oavsett kontext. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Att man skämtar befriar en inte från innebörden och konsekvenserna av ens yttrande. Man får skämta och säga vad man vill, men man får räkna med att väcka reaktioner, annars lider man av ett akut fall av dumhet.

Självklart, men ska konsekvenserna verkligen gå så långt att man tystas? Kritik, visst, men censur och tystnad?

Agahnim:
Finns det några tråkigare människor än feminister?

Ja, Storchen84.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Självklart, men ska konsekvenserna verkligen gå så långt att man tystas? Kritik, visst, men censur och tystnad?

Ingen har sagt något om censur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Ja, Storchen84

Fast du är ändå tråkigare. Erkänn bara att du är vhfaj i stället och att patrick var ditt trollSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ingen har sagt något om censur.

Men det blir ju så i praktiken. Inget företag har något annat val när hysterin väl är i rullning.

Det är detta jag ogillar med radikalfeminsmen. Det finns liksom ingen acceptans för oliktänkande. De drivs av besatthet, ingen får yttra minsta negativt eller ens skämta om deras heliga ideologi.

Det är faktiskt läskigt, den utvecklingen vi ser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Inte vad jag har sett/hört.

Vi har nazister i riksdagen, något explicitare nazister är snudd på ett legitimt parti, vår regering är blå och svt gör satsningar som "Har feminismen gått för långt?" och "Hur mycket invandring tål Sverige?" Debattklimatet har skiftat, vilket antagligen är varför det finns mer att reagera på.

Kudhos: Nu får man inte säga/tycka/känna något. Ens åsikt med måste vara könsneutral, religionsneutral, och inte träffa någons etnicitet. Annars är man antingen misogynist, kränkande av religionsfriheten, eller rasist. Oavsett kontext.

Bara om man uttrycker sig som en ignorant röv. Kan prata om samtliga av dessa utan att kränka någon, det är inte svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

VI har nazister i riksdagen, något explicitare nazister är snudd på ett legitimt parti, vår regering är blå och svt gör satsningar som "Har feminismen gått för långt" och "Hur mycket invandring tål Sverige. Debattklimatet har skiftat, vilket antagligen är varför det finns mer att reagera på.
Bara om man uttrycker sig som en ignorant röv. Kan prata om samtliga av dessa utan att kränka någon, det är inte svårt.

På vilket sätt är SD nazister?

Du verkar vara rätt ordentligt vänsterextrem (som merparten av detta forum, inklusive dess moderatorer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Men det blir ju så i praktiken. Inget företag har något annat val när hysterin väl är i rullning.

Inte ens i närheten. Företag böjer sig för opinionen eftersom det är vad de livnär sig på. 

rbb: Det är detta jag ogillar med radikalfeminsmen. Det finns liksom ingen acceptans för oliktänkande. De drivs av besatthet, ingen får yttra minsta negativt eller ens skämta om deras heliga ideologi.

Det finns ingen tolerans för kränkande och diskriminerande beteende av oskyldiga. Radikalfeminism är heller ingen enhetlig rörelse, precis som med andra ideologier är inte alla överens om alla sakfrågor.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera