Aviseringar
Rensa alla

Är rädd för min pappas säkerhet! Hjälp!


Ämnesstartare

Jag fick en ny cykel som födelsedagspresent, och jag hade haft den i tre dagar innan den blev (!!!) stulen. Min pappa och jag misstänkte att den skulle bli såld på blocket av ett gäng ungdomar, gissa vad? Vi har nu hittat exakt samma cykel på blocket, och pappa mötte dom idag. Han säger att cykeln ser exakt ut som min, för vi gjorde en liten grej med cykeln.
Vi kommer få tillbaka pengarna för cykeln (4700 kr) från hemförsäkringen, men min pappa vill så hemskt gärna sätta dit dom. Han säger att dom är under 22-20 år. Jag blir rädd, för min pappa. Han vet inte hur dom här grupperna kan vara.

Min pappas idé är att snacka med dom imorgon, skaffa foton på alla i ligan, och hota med polisanmälan om han inte får snacka med deras föräldrar. Men vem säger att föräldrarna inte är idiotiska cykeltjuvar dom också? (Just fyi, jag och min pappa är själv invandrare, men måste skriva att dessa var invandrarbarn, och invandrarbarn brukar oftast ha strikta föräldrar, right?)

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara rädd att min pappa ska råka illa ut, även fast jag vet att han lätt kan slå ner 5 ungdomar själv. Men vem vet? Tänk så har dom kniv?
Säg inte att jag ska kontakta polisen, polisen vet ingenting. Dom kan ingenting. Dom hjälper inte. Om vi ens kontaktar polisen kommer allting gå åt skogen.

Jag vet inte vad jag ska göra. Kan inte ens sova.


   
Citera

Kontakta polisen!


   
SvaraCitera

Usch, slår ner dem ska han då inte göra.. Tveksamt om polisen kan göra något åt det heller..

Om jag var i eran sits hade jag nog luskat fram lite mer bevis så att jag är helt 100% säker att det är mina cykel de har tagit.. Därefter hade jag nog försökt att stjäla tillbaks den så att säga.. [smile]


   
SvaraCitera

Säg till honom att han tar med sig dina kusiner och att de beväpnar sig med kniv allihopa, så blir det en jämn match.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa för era svar.
Min far gick och kikade på cykeln igen, när han kom hem sa han att det inte var våran endå, phew!
Så istället väntar vi två veckor och får tillbaka pengarna från försäkringen.


   
SvaraCitera

lillsen10:

Men vem säger att föräldrarna inte är idiotiska cykeltjuvar dom också?

hahah de e kanske den albanska cyckeltjuvsmafian du har o göra med!?


   
SvaraCitera

Ibland får man vänta men idag hade jag tur Haha psyco-dad


   
SvaraCitera

Din farsa är fucked up. Om han skaffar vapen och går med i nåt gäng t.ex Crips så kan han få skydd. Kan fixa dom för 100 000 kr. 


   
SvaraCitera