Aviseringar
Rensa alla

Är Red Bull bättre vid träning?


vonKissekatt: Det gör sedan ingen skillnad för ens träning heller

De påstod jag inte heller. Jag skulle rekommendera en banan efter träning.


   
SvaraCitera
oscar.

Red Bull är helt fel energi att stoppa i dig efter träningen. Att dricka en Red Bull kommer inte ge något i återhämtningen. Efter träningen kan du istället äta en banan osv för att sedan 1-2 timmar efter träningen äta en ordentlig måltid. Glöm inte att dricka vatten innan/under och efter träningen! 


   
SvaraCitera
Kudhos

innan eller under träning. Sure varför inte, lite extra energi. Men det är väldigt tillfälligt. Du får fortfarande inte aminosyror eller liknande däremot


   
SvaraCitera

koka äggen bara dom är ju fan lika nyttiga ändå.. herregud vilket krångel... ägg är bra punkt slut


   
SvaraCitera

Det är jättebra att dricka Red bull om man vill sabotera allt man gjort. Vill du inte äta frukt eller hålla på med proteindrycker så kan du äta kvarg istället.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

naaaj salmonella 

Det är inte särskilt dödligt. 


   
SvaraCitera

Blanda Redbullen med vodka om träningen känns lite tråkig Tumme upp


   
SvaraCitera

Det som är bra i är väl taurinet och koffeinet, men sockret är kasst. Skulle hellre köpt någon bra PWO som du dricker innan träningen, som innehåller exempelvis koffein.  


   
SvaraCitera

Smilen:
Jag tänkte nu när jag har börjat träna och vara flitig så tänker jag att Red Bull är inte så illa då. 

Frågan är om det ger bättre effekt nu när man tränar? 

Drick inte red bull, det är bara tillfällig energi, ät en frukt och drick/ät nåt med protein i, ägg, mjölk, kvarg, mm


   
SvaraCitera

Bättre än vad? 


   
SvaraCitera

Köp en Nocco BCAA dricka om du ska ha koffein under träningen, jag påstår dock att vatten under träning och banan direkt efteråt med en stor måltid strax därefter är mycket smartare.


   
SvaraCitera

CasperJ:
Köp en Nocco BCAA dricka om du ska ha koffein under träningen, jag påstår dock att vatten under träning och banan direkt efteråt med en stor måltid strax därefter är mycket smartare.

Fyfan med den smaken NOCCO har e det fan inte värt även om det är bra med BCAA.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Fyfan med den smaken NOCCO har e det fan inte värt även om det är bra med BCAA.

Sant, stod och spydde efter citron noccon.. Usch ://


   
SvaraCitera

CasperJ:

Sant, stod och spydde efter citron noccon.. Usch ://

Testa colan då Mycket glad

EDIT: (Om du vill slösa 25kr det vill säga)


   
SvaraCitera

Förstår inte logiken i tråden.
Varför hatar ni på socker?
Varför ska han äta ägg eller frukt istället för att dricka koffein?
Varför ska du dricka koffein UNDER träningen, drick någon timma innan.


   
SvaraCitera