Aviseringar
Rensa alla

är såäckligt full


Storchen84:

Vem?

Storchen84:

Jag vet inte vem dom flesta är

Du skojar? och du är 84a?

Det är riktigt riktigt illa! Lever du under en sten?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Det är riktigt riktigt illa! Lever du under en sten?

Det är väldigt ofta jag önskar att jag gjorde det[rolleyes]Men eftersom jag inte gör det så försöker jag ändå leva som att jag levde under en sten ^^


   
SvaraCitera

Storchen84:

Men eftersom jag inte gör det så försöker jag ändå leva som att jag levde under en sten ^^

Du verkar klara det riktigt bra, måste jag säga! :')


   
SvaraCitera

kort_visit:

ingen vill ligga med en folkpartist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ingen vill ligga med en folkpartist

Blivande_japan:

har inte hindrat någon av dem tidigare


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har inte hindrat någon av dem tidigare

De var nog bara förvirrade.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Du verkar klara det riktigt bra, måste jag säga! :')

Jo tack jag gör vad jag kan[smile] Varför skulle man inte vilja bo under en sten? Om man tittar på omvärlden idag, hur uppslukad av girighet dom flesta medmänniskor är... det är rätt deprimerande[sad] Eller man iofs kanske hellre bor i ett urholkat träd än under en sten[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

De var nog bara förvirrade

faktiskt inte[smile]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Varför skulle man inte vilja bo under en sten?

Det är en mycket bra fråga! Ett problem kan ju vara att då ganska få människor lever under stenar, blir man något socialt förståndshandikappad av att inte ha en aning om vad som händer runt om i världen, när man uppnått vuxen ålder.

Jag har själv levt mer eller mindre under en sten, dock inte lika hard core som du, så jag förstår ditt resonemang i övrigt. Fast nu när jag börjat krypa ut i solljuset vilket jag gjort under de senaste 3-4 åren tycker jag det är ganska najs också 🙂
Iofs längtar jag ganska ofta tillbaka till min sten, för världen är ju ganska ful och dålig. Men den blir knappast vackrare för man sitter under en sten, den är ganska svår att ignorera var man än befinner sig.


   
SvaraCitera

lol

bilden? varför? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

bilden? varför? 😛

[blush]

Blivande_japan:

tror jag råkade trycka på knappen och sen tänkte att jag skulle bifoga en bild eftersom rutan kom upp

så var det nog första bilden jag såg


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Fast nu när jag börjat krypa ut i solljuset vilket jag gjort under de senaste 3-4 åren tycker jag det är ganska najs också 🙂

Har redan testat det, det är väldigt lite som är najs. Stenen (eller det urholkade trädet) är bättre.

framtidstron är död:

blir man något socialt förståndshandikappad av att inte ha en aning om vad som händer runt om i världen

Njäae, socialt förståndshandikappad blir man inte, men man blir inte det minsta allmänbildad. Iofs kanske det här är är ett ställe för socialt förståndshandikappade människor?[bigsmile]

framtidstron är död:

den är ganska svår att ignorera var man än befinner sig.

Det är en del av det som är deprimerande med mänskligheten[sad]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Njäae, socialt förståndshandikappad blir man inte, men man blir inte det minsta allmänbildad.

Jo fast just därför, en jävla massa prat handlar ju trots allt om vad som sker i världen och sådär. Alltså måste ens möjliga samtalsämnen med andra människor begränsas kraftigt om man inte har någon aning om någonting i världen, dessutom är det nog många som skulle se en som korkad om man tex inte vet vem björklund är.

Storchen84:

Iofs kanske det här är är ett ställe för socialt förståndshandikappade människor?

Ja, åtminstone förståndshandikappade på det ena eller andra viset 🙂

Storchen84:

Det är en del av det som är deprimerande med mänskligheten

Ja, det är väldigt svårt att fly ifrån dess fulhet 🙁


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

en jävla massa prat handlar ju trots allt om vad som sker i världen och sådär

Tråkigt nog har jag fått erfara annorlunda. Nästan uteslutande allt prat (iafl. på jobbet) handlar om att smutskasta personer som inte är där just då. Snacka skit bakom ryggen på andra. Mys-Göran, Obama eller Rapsfält (oops, menar Björklund) kommer aldrig in i bilden, utan det handlar alltid om att snacka om ens arbetskamrater, och oftast skit.

Också rätt deprimerande - vilket gjort att det inte är helt ovanligt att jag undviker när arbetskamrater samlas på tex. kafferaster för o snacka...

framtidstron är död:

om man tex inte vet vem björklund är.

Vem?[bigsmile]

framtidstron är död:

Ja, åtminstone förståndshandikappade på det ena eller andra viset 🙂

[bigsmile]

framtidstron är död:

Ja, det är väldigt svårt att fly ifrån dess fulhet 🙁

Ska man göra det så får man bokstavligt talat bo under en sten (att bo under en sten är väl ändå oftast ett talspråk). Så länge man har tillgång mobiltelefon, tv, dator och liknande så kommer man aldrig att fly ifrån dess fulhet.

Att däremot bo i ett i-land och ge upp tillgången till alla dessa prylar är något som extremt få skulle vilja göra rent frivilligt, eller kanske ens klara av.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Snacka skit bakom ryggen på andra. Mys-Göran, Obama eller Rapsfält (oops, menar Björklund) kommer aldrig in i bilden, utan det handlar alltid om att snacka om ens arbetskamrater, och oftast skit.

🙁
Jag har nog aldrig rört mig i svenssons fikarum, men ditt exempel är nog ganska allmänt rådande vid närmare eftertanke. Jag har aldrig rört mig så mycket runt svensson över huvud taget, min familj är inte heller svensson. Jag ska fråga min mor hur det ser ut i hennes fikarum, hon är ju trots allt lärare, lärare måste väl prata lite sånt som rör nyhetsvärlden!

Storchen84:

Att däremot bo i ett i-land och ge upp tillgången till alla dessa prylar är något som extremt få skulle vilja göra rent frivilligt, eller kanske ens klara av.

Nej, om man verkligen vill leva utanför den fula världen får man väl flytta ut med något bevarat nomadfolk någonstans som någorlunda hållit sig utanför civilisationen. Det har jag varit sugen på många gånger, det verkar mysigt och enkelt att vara en bushneger!


   
SvaraCitera