Aviseringar
Rensa alla

Är samhället skenheligt?


Ämnesstartare

Det är tragiskt att människan fick en så pass ledande roll på jorden.
Det är ingen som helst gynnande symbios (++), om man tittar på den stora bilden.

Vi konsumerar, producerar för att kunna konsumera.
Alla är vi egoister, när vi bör vara ekologismens anhängare. Det bör inte finns ism för det dock, utan det ska vara en självklarhet.

Varför tar vi? Varför?
Samtidigt är det så mycket tragedi, hat och blodspill. Blodspill - visst. Men var är harmonin?

Offra släktet homo homo sapiens.

[love]


   
Citera
Ämnesstartare

mopsen:

Alla är vi egoister

tyvärr [sad] men samtidigt finns det goa människor som tänker mer på andra än sig själva [smile] hjältar är vad jag kallar dem [y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekofascism är lösningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Varför tar vi?

Människan är för smart, och gör lite vad vi vill.
Jag tror vi mår bra av att ta och bevara saker, spara saker, ha saker. Eller det är "gottmänniskan" i oss som mår bra av det skulle jag säga.

Idag fungerar det ju inte på samma sett dock. Vi har för mycket skräp! [n]

Det är ju dock positivt att det finns goda ledare som faktiskt står upp för jorden, djuren, och oss själva i oroliga tider.

Sedan är alla inte egoister heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Sedan är alla inte egoister heller.

Kommunistdrägg. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bara spammar för att nå upp till 40,000 inlägg. Hur ska vi kunna ta en 12-årig liten flicka på allvar?


   
SvaraCitera

Tror inget annat djur hade skött det bättre.
Jag tycker det hela känns som ett experiment. Hur långt kan man pressa en art. Känns bara som allt bara blir värre och värre och det inte finns något slut på det, bara fortsätter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Du bara spammar för att nå upp till 40,000 inlägg. Hur ska vi kunna ta en 12-årig liten flicka på allvar?

Jo, det är sant. men nu verkar det ju vara en relativt seriös frågeställning.

Dold text: Men man märker lite att hon är som en bäbis som precis börjat lära sig prata, hon använder nya svåra ord osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Människan är för smart, och gör lite vad vi vill.
Jag tror vi mår bra av att ta och bevara saker, spara saker, ha saker. Eller det är "gottmänniskan" i oss som mår bra av det skulle jag säga.

Det var ju så förr i tiden, påpekade min mamma idag när en tjej i centrum hade slängt sin Fjällräven-jacka på golvet.
Ingen vill dock leva efter den standraden XD

sculptura:

Vi har för mycket skräp!

Damn right, det bör förbjudas.
Ungeför som tobak, det gör ingen om helst nytta.

sculptura:

Det är ju dock positivt att det finns goda ledare som faktiskt står upp för jorden, djuren, och oss själva i oroliga tider.

Men det är oftast de som står för en bättre miljö som inte framhävs.
Och de som lovar bättre jobb och höjd välfärd som blir valda. [sad]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Du bara spammar för att nå upp till 40,000 inlägg. Hur ska vi kunna ta en 12-årig liten flicka på allvar?

Varför skulle jag göra trådar? Xd
Är det inte bättre med vanliga inlägg, jag spar ju tid då.

GHurt:

Tror inget annat djur hade skött det bättre.
Jag tycker det hela känns som ett experiment. Hur långt kan man pressa en art. Känns bara som allt bara blir värre och värre och det inte finns något slut på det, bara fortsätter..

Det handlar inte om det. Det handlar om att ha en balans med alla andra släkten.
Ungefär som att leva som Adam och Eva i paradiset.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AntiAntiFa:

Ekofascism är lösningen.

Faktiskt.


   
SvaraCitera

mopsen:

Det handlar inte om det. Det handlar om att ha en balans med alla andra släkten.
Ungefär som att leva som Adam och Eva i paradiset.

Ja men det är något som hela tiden pressar på oss. Våran törst efter det nya och det perfekta com hela tiden pushar på. Vi blir aldrig nöjda och kommer alrdig bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Det handlar inte om det. Det handlar om att ha en balans med alla andra släkten.
Ungefär som att leva som Adam och Eva i paradiset.

Det där tror jag inte på.

Adam och Eva? Kunde du inte kommit på något bättre exempel, jag tror att vem som helst förstår att det inte kommer bli något paradis här på jorden, som i himmelriket etc, bara för vi minskar vår konsumtion.

Eller hur menar du att det skulle gå till? Bli Lejonen snälla då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Ja men det är något som hela tiden pressar på oss. Våran törst efter det nya och det perfekta com hela tiden pushar på. Vi blir aldrig nöjda och kommer alrdig bli det.

PRecis, det är där det brister. [bigsmile]

sculptura:

Adam och Eva? Kunde du inte kommit på något bättre exempel, jag tror att vem som helst förstår att det inte kommer bli något paradis här på jorden, som i himmelriket etc, bara för vi minskar vår konsumtion.

Eller hur menar du att det skulle gå till? Bli Lejonen snälla då??

Jag menar att alla arter ska vara jämlika. [rolleyes]
Och att männsikan inte ska använda sig av SENASTE FETASTE teknologin för att besegra sina hinder.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Varför skulle jag göra trådar? Xd
Är det inte bättre med vanliga inlägg, jag spar ju tid då.

Har inte sagt att du ska göra trådar [shake]


   
SvaraCitera