Aviseringar
Rensa alla

Är SD rätt parti för dom som vill förbjuda Islam?


Ämnesstartare

Är SD rätt parti för någon som vill förbjuda Islam enligt sverigedemokrater själva?
För den här personen och 200 andra vill det på SD:s Facebook.

Sd facebook 1_1.png


   
Citera
Ämnesstartare

Om de skulle förbjuda Islam kommer jag lämna Sverige. Vilket inte är troligt men om ens SD skulle komma i regeringen hade jag lämnat Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har religionsfrihet såatte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Vi har religionsfrihet såatte..

Jag antar att personen vill ändra lagen.

Är du SD:are? Hur ser du på dessa människors åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Jag antar att personen vill ändra lagen.

Är du SD:are? Hur ser du på dessa människors åsikter?

Hur jag ser på SDare? Vet inte riktigt, missnöjesröstare för det mesta tror jag. SD samlar ju ganska många under sitt paraply då de länge var det enda oppositionspartiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Hur jag ser på SDare?

Jag menade om den här personen på FB som vill förbjuda islam borde rösta på SD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Jag menade om den här personen på FB som vill förbjuda islam borde rösta på SD?

jaha, den är en idiot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill jättegärna veta vad någon sverigedemokrat tycker om den här personen


   
SvaraCitera

Även om vi ville förbjuda Islam så är det inte möjligt. Man kan inte förbjuda en tro. Däremot skulle man ju kunna förbjuda koranen och byggnation av moskeer men folk skulle läsa koranen iallafall precis som att nordkoreaner surfar fritt på internet. Det är inte realistiskt.

Däremot vill jag inte att moskeer i Sverige ska se ut som i Mellanöstern och absolut inga böneutrop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan inte förbjuda korkade idéer/föreställningar. Det skänder dem snarare legitimitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Däremot skulle man ju kunna förbjuda koranen

Borde man göra det enligt dig?

Vad tycker du om personen på FB med 200 pers som stödjer denne?
Är SD ett parti för dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Även om vi ville förbjuda Islam så är det inte möjligt. Man kan inte förbjuda en tro. Däremot skulle man ju kunna förbjuda koranen och byggnation av moskeer men folk skulle läsa koranen iallafall precis som att nordkoreaner surfar fritt på internet. Det är inte realistiskt.

Däremot vill jag inte att moskeer i Sverige ska se ut som i Mellanöstern och absolut inga böneutrop.

Kyrkor ska få se ut som de gör i Mellanöstern där kristendom har sitt ursprung... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om SD är rätt parti får väl framtiden utvisa. En sak är väl tämligen säker att vänsterpakten knappast är det i vart fall.

monasahlin.jpg


   
SvaraCitera

anonym321123: Borde man göra det enligt dig?

Jag har svårt att se det faktiskt. Det bör finnas bättre lösningar. Men stänga moskeer är ju inget SD vill göra men deras bidrag bör dras in, fast jag vill ta bort trossamfundsbidraget helt egentligen.

SvenskWithAttitude: Kyrkor ska få se ut som de gör i Mellanöstern där kristendom har sitt ursprung... -.-

Jaha? Det betyder inte att jag vill ha moskeer i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Om de skulle förbjuda Islam kommer jag lämna Sverige. Vilket inte är troligt men om ens SD skulle komma i regeringen hade jag lämnat Sverige.

Hade nog inte varit någon större förlust för samhället. Kan ju rekommendera Saudiarabien åt dig så får du all islam du vill ha.

Sheriffen: Även om vi ville förbjuda Islam så är det inte möjligt. Man kan inte förbjuda en tro.

Kanske inte tron i sig, men allt utövande av den. Dvs slöja/burka/niqab på allmän plats, riva alla moskéer, förbjuda koranen och spärra alla sidor på internet där man kan läsa den, all positiv särbehandling pga sin religion, halalslakt etc etc. Helt enkelt göra livet så svårt och jävligt för praktiserande muslimer att de inte vill bo i Sverige.


   
SvaraCitera