Aviseringar
Rensa alla

Är sexköp bra llr dåligt även om det inte faller under lagen emot människohandel?


Ämnesstartare

Jag är kluven. Kan någon ge mig ett tydligt svar på denna fråga. 

Tydligen så köper mer och mer "unga män" sex:  http://www.politism.se/genusfolket/allt-fler-unga-man-koper-sex/#post-6532


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tänker spontant att det är dåligt, på samma sätt jag tycker det är dåligt att folk tvingas jobba i callcenter. Så där har jag solidaritet, men ser inte hur det skulle vara någon skillnad mot detta? Varför det skulle vara extra dåligt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad snackar du om? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart det är dåligt, att köpa sex är olagligt, men det är inte bara det som gör det illa utan också att fler kvinnor säljer sina kroppar eller så säljer de som redan fanns tidigare mer än förut. knappast hälsosamt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
klart det är dåligt, att köpa sex är olagligt, men det är inte bara det som gör det illa utan också att fler kvinnor säljer sina kroppar eller så säljer de som redan fanns tidigare mer än förut. knappast hälsosamt. 

är allt olagligt dåligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
klart det är dåligt, att köpa sex är olagligt, men det är inte bara det som gör det illa utan också att fler kvinnor säljer sina kroppar eller så säljer de som redan fanns tidigare mer än förut. knappast hälsosamt. 

Vad är dåligt om jag vill tjäna pengar och tar betalt för sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att man ska få göra vad man vill med sin kropp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är 1 dålig idé, det där med sexköp. 
vet flera som gjort det frivilligt men ändå hamnat väldigt, väldigt, väldigt snett. 
tycker inte det är värt det ens om en person far illa trots frivilligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

är allt olagligt dåligt?

i detta fall tycker jag det personligen, men inte alltid 

Kultur:

Vad är dåligt om jag vill tjäna pengar och tar betalt för sex?

privat kan det väl vara okej exempelvis om man säljer sig till en bekant eller så för snabba cash där köparen vet att det är privat och att pengarna går direkt till henne och ingen annan. Men mkt människohandel och så är involverat på den stora marknaden. Köparen kan ha svårt att veta om dessa tjejer tjänar pengar till sig själva eller för någon annan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Tycker att man ska få göra vad man vill med sin kropp. 

det tycker jag med. problemet ligger bara i mycket runt omkring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla här borde läsa woman at point zero kmr ge er perspektiv kan jag lova 


   
SvaraCitera
mynona

Jag tycker att alla ska få göra som de önskar och ta ansvar för sina egna beslut, om de är i position att göra det. De killar som köper sex i stället för att skaffa sig ömsesidigt sex lider enligt mitt sätt att se ett nederlag när de avstår från att i stället lära sig hur de ska göra för att få ömsesidigt sex och i princip degraderar sex till ett toalettbehov, och jag tycker det är något motbjudande - sex som inte är ömsesidigt är utifrån min personliga smak ganska osmaklig oavsett, men jag är inte så engagerad i frågan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag tycker att alla ska få göra som de önskar och ta ansvar för sina egna beslut, om de är i position att göra det. De killar som köper sex i stället för att skaffa sig ömsesidigt sex lider enligt mitt sätt att se ett nederlag när de avstår från att i stället lära sig hur de ska göra för att få ömsesidigt sex och i princip degraderar sex till ett toalettbehov, och jag tycker det är något motbjudande - sex som inte är ömsesidigt är utifrån min personliga smak ganska osmaklig oavsett, men jag är inte så engagerad i frågan. 

Håller med.


   
SvaraCitera

De gör oftast vad de vill så det bekymrar mig inte ifall de säljer sig själva. Kortfattat det är deras vall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPJ_WM96:
De gör oftast vad de vill så det bekymrar mig inte ifall de säljer sig själva. Kortfattat det är deras vall.

vadå vad de vill? vad har de för val?


   
SvaraCitera