Aviseringar
Rensa alla

Är sexköp bra llr dåligt även om det inte faller under lagen emot människohandel?


Ämnesstartare

Vill någon köpa sex av någon som vill sälja till denne så borde det vara okej. Sexköp borde med andra ord legaliseras, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur kommer de sig att fler yngre män köper sex då?


   
SvaraCitera

Anura: hur kommer de sig att fler yngre män köper sex då?

Tror yngre generationer är mer liberala än äldre. Det är inte så socialt oacceptabelt att köpa sex eller att röka cannabis. Ungdomar vill ha frihet i större utsträckning.


   
SvaraCitera

Det är dåligt! Folk tvingas in i det ofta folk som går in i ett självskade beteende och folks som blir kidnappade osv och dessa halickar, usch. Nä sånt vill vi inte ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Principen om sexköp förekommer redan i alla förhållanden, bara det att formaliteterna släppts och båda parterna är på det klara med vad de vill åt. Men jag har givetvis moraliska invändningar mot prostitution. Men realistiskt så går det inte att bekämpa, allra minst i ett samhälle som vårt blivit.

mynona: De killar som köper sex i stället för att skaffa sig ömsesidigt sex lider enligt mitt sätt att se ett nederlag när de avstår från att i stället lära sig hur de ska göra för att få ömsesidigt sex och i princip degraderar sex till ett toalettbehov,

Förutsatt att de kan göra det. Dagens fria samhälle har ställt många män som tidigare haft en säker chans till äktenskap långt ner partnersmarknaden vilket fått dem att överväga alternativa metoder. Sexköp och sexturism är en lösning, liksom intensiv tillfredsställelse.


   
SvaraCitera
mynona

Anura: hur kommer de sig att fler yngre män köper sex då?

därför att det är lättare att köpa än att hitta ömsesidigt sex med någon som vill ha sex med dem 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: därför att det är lättare att köpa ä

slöseri med pengar och att sedan försöka säga att världen borde ta lättare på prostitution och att det inte skadar ingen :s Dummaste. Inga av brudarna vill ju göra det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: och att det inte skadar ingen

Det behöver ju inte skada någon?

Anura: Inga av brudarna vill ju göra det.

Hu vet du det? Finns förövrigt män som säljer sig också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:
Jag är kluven. Kan någon ge mig ett tydligt svar på denna fråga. 

Tydligen så köper mer och mer "unga män" sex:  http://www.politism.se/genusfolket/allt-fler-unga-man-koper-sex/#post-6532

Så länge de som säljer sex ( även MÄN) verkligen vill det och de som köper sex inte ''tvingar'' personen så tycker jag de ska få göra det om de vill utan straff. 


   
SvaraCitera
mynona

Vehnk: Förutsatt att de kan göra det. Dagens fria samhälle har ställt många män som tidigare haft en säker chans till äktenskap långt ner partnersmarknaden vilket fått dem att överväga alternativa metoder. Sexköp och sexturism är en lösning, liksom intensiv tillfredsställelse.

I mina egna ögon har jag svårt att se hur man kan få så mycket tillfredställelse av sex som inte är ömsesidigt. Det är inte konstigt, tycker jag, att man för att få sex måste få andra att frivilligt vilja ha sex med en. Det är inte svårt, det finns det alltid folk som vill, även om det kanske inte är samma som man själv helst hade velat ha sex med. Om ingen vill ha sex med en, så hade jag själv hellre inte velat ha sex alls än med någon som egentligen inte ville ha sex med mig. Att ha icke ömsesidigt sex skulle för mig kännas förödmjukande - oavsett om jag var köpare eller säljare. Det är många killar som säger att de inte kan få sex, men för det mesta brukar de killarna säga: "ingen vill ligga med mig", när de i själva verket menar: "Ingen 10-poängare vill ligga med mig". Det finns alltid folk som vill. Jag har svårt för din historiska jämförelse: förr i tiden tvingades kvinnor gifta sig för att bli försörjda och ligga med män de inte ville ha, nu ligger de bara med killar de tänder på, det är en bra utveckling, men det var extremt vanligt för män att köpa sex på 1800-talet, när alla män kunde få en fru för att kvinnor var tvungna att gifta sig med män de inte ville ha för att överleva. Prostitution var mycket vanligt förr och att kunderna var gifta var inte heller ovanligt. 


   
SvaraCitera
reben

tkr att d alltid e dåligt men har kanske skrivit d innan. tåls att sägas 1 gång till vilket som


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: klart det är dåligt, att köpa sex är olagligt, men det är inte bara det som gör det illa utan också att fler kvinnor säljer sina kroppar eller så säljer de som redan fanns tidigare mer än förut. knappast hälsosamt.

Precis, vi behöver mer män i branschen. Jämställdhet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Tycker att man ska få göra vad man vill med sin kropp. 

ja fast, om du fick reda på att din bror köpte sex, erkänn du hade blivit förbannad på han?

ennie:

vadå vad de vill? vad har de för val?

alla som säljer sex vill ju sälja sex?

cuzIcan:
klart det är dåligt, att köpa sex är olagligt, men det är inte bara det som gör det illa utan också att fler kvinnor säljer sina kroppar eller så säljer de som redan fanns tidigare mer än förut. knappast hälsosamt. 

i många länder är det lagligt, bla danmark. tror knappast det är ohälsosamt att få en kuk i fittan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex: alla som säljer sex vill ju sälja sex?

på sätt och vis, men de har inte valt sina förutsättningar men det har ingen. inbillar mig att de som vill sälja sex inte har något bättre alternativ, och har väldigt dåliga arbetsvillkor och riskfyllt jobb. om det var lagligt att köpa sex skulle kanske det bli bättre för dem?

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

på sätt och vis, men de har inte valt sina förutsättningar men det har ingen. inbillar mig att de som vill sälja sex inte har något bättre alternativ, och har väldigt dåliga arbetsvillkor och riskfyllt jobb. om det var lagligt att köpa sex skulle kanske det bli bättre för dem?

 

dom hororna jag knullat har sagt att dom säljer sex för att dom älskar sex. 


   
SvaraCitera