Aviseringar
Rensa alla

är sexualundervisningen i skolan ett enda stort misslyckande?


Ämnesstartare

om inte:

varför har vi en jävla ström ungdomar hit som frågar om de är gravida. det borde väl för fan säga sig självt att man inte kan fråga random människor över internet det.

dessutom verkar de inte ha lärt sig att om man är en idiot och sexar utan kondom med random människor så finns det dagenefter-piller.


   
Citera

ja. 


   
SvaraCitera

ja! 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ja. 


   
SvaraCitera

Jag vet om att den sexualundervisning jag fick i skolan var riktigt kass

Såhär ungefär gick den till:
Penis är ett manligt kön, det kan penetrera vagina som är ett kvinnligt kön och sen kan det komma en bebis. 
Så var det en illustrerad bild på när den erigerade penisen var i vaginan likt en hand i en handske. 

Slut.


   
SvaraCitera
reben

nä men eleverna är


   
SvaraCitera

dom tjatar nästan bara om preventivmedel och könssjukdomar i sexualundervisningen.

jag tror inte dom kan göra så mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag vet om att den sexualundervisning jag fick i skolan var riktigt kass

Såhär ungefär gick den till:
Penis är ett manligt kön, det kan penetrera vagina som är ett kvinnligt kön och sen kan det komma en bebis. 
Så var det en illustrerad bild på när den erigerade penisen var i vaginan likt en hand i en handske. 

Slut.

tror iofs vi fick lära oss att mödomshinnan finns... vet att vi iaf fick det när vi var 12

presidente:
dom tjatar nästan bara om preventivmedel och könssjukdomar i sexualundervisningen.

jag tror inte dom kan göra så mycket mer.

men VARFÖR lär sig inte ungarna det då?????

tycker att de åtminstone fått med sig den där delen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
nä men eleverna är

börjar nästan fundera på det


   
SvaraCitera

Aaaaaa, mer sex, mindre fokus på preventivmedel. 🙂 


   
SvaraCitera

Så d väckr intresse att lyssna menar jag


   
SvaraCitera

S3ON:
Aaaaaa, mer sex, mindre fokus på preventivmedel. 🙂 

Lite mer praktik och mindre teori.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Lite mer praktik och mindre teori.

D kan också höja intresset! 😉 


   
SvaraCitera
mynona

jag vet inte. jag är inte säker på hur sexualundervisningen ser ut och vad som nämns. jag visste allt redan innan och lyssnade aldrig när vi hade det utan tyckte bara det var en social olägenhet. kanske är det svaret: vad som än sägs lyssnar de i alla fall inte. 


   
SvaraCitera

När vi hade det i 6:an fick vi kolla på filmer om massa djur som para sig. Det jag kom ihåg från filmer är citatet "människor tycker så mycket om själva parningen att de har skapat medel för att inte bli befruktad".

Nu i 8:an fick klassen gå till um så fick nån som jobba där prata om knulliknull, preventivmedel och mensgrejer osså fick de kondomer strl grande som gick ut en månad senare. Andra klasser klagade för att deras lärare hade visat filmer som nästan var porr. Vi fick även jämföra olika kondomer efter smak, känsel och hur mycket vatten det gick att fylla. Sexualundervisningen avbröts för att bi skulle få ha det med en lärare som är "expert".


   
SvaraCitera