Aviseringar
Rensa alla

är sms lån okej eller skall man skit i det?


Ämnesstartare

jag funderade på att ta ett lån som kan betalas tillbaka på ett par månader, hade ju kunnat spara men pallar ej vänta t sommaren bara... googlade sms lån och hittade den här sidan men jag blir helt förvirrad. Tusen olika grejer och jag vet inte vad som är bäst. Men ok jag vill iaf låna pengar, vem har gjort det? var lånade ni? hur mkt var det & hur fort behövde ni betala tillbaks? nån måste ju ha gjort det och kan beretta hur dem gjort


   
Citera
Ämnesetiketter

Ta inte ett sms-lån, billigare att sälja sig själv.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Skulle aldrig ta ett sms-lån. Jag har växt upp med att det enda man "får" låna till är att köpa bostad, studier(csn) och ev. bil. 

Har man inte råd med annat får man helt enkelt spara. Må låta hårt och bittert. Men det är massvis med pengar i ränta som man kunnat göra annat med. 


   
SvaraCitera

Nej, låna endast till bostad eller studier.
Det är en extremt dålig affär.


   
SvaraCitera
Berit

sms-lån är extremt dumt, höga räntor eller vad det het


   
SvaraCitera

Det första man lär sig om sms-lån är att aldrig ta sms-lån


   
SvaraCitera

Dummaste man kan göra.


   
SvaraCitera
Smilen

Värt det?


   
SvaraCitera

Med upp till 100% ränta så nej, du kan man göra dubbelt kul om man inte tar några sms-lån. Spara är Alltid det bästa sättet om man vill ha något, kanske inte det snabbaste sättet men  om man vill överbelåna sig så visst.Att låna 5000kr för en månad med sms lån är som att ha lånat 10 000kr och om du inte har råd första månaden fortsätter helvetet.


   
SvaraCitera

Ta aldrig ett sms-lån. Och för framtida lån du kommer ta, ta aldrig ett blancolån för bostad/bil etc. (enligt min personliga åsikt). Har du inte råd med kontantinsats så ska du inte köpa.


   
SvaraCitera

Aldrig lånat, vill aldrig låna. Men kanske måste till bostad någon gång. 


   
SvaraCitera
Feras

Se, jeg forstår deg, det er veldig vanskelig. Viktigst, ta deg god tid og ikke velg det første alternativet som dukker opp. Det er bedre å nærme seg denne saken bevisst. Forbrukslån på dagen nettsiden hjelper meg mye, hvor jeg kan sammenligne ulike lånealternativer. Dette er noe sånt som et utvalg av de beste og mest gunstige alternativene for kredittvilkår.


   
SvaraCitera
Feras

Det finns många fantastiska möjligheter att tjäna pengar online just nu, men jag rekommenderar att du testar kryptohandel först. Bland plattformarna har jag provat många alternativ, men jag kan särskilt rekommendera denna sida, som för mig verkar vara den mest pålitliga för handlare och ger utmärkta villkor. Dessutom finns det mycket ytterligare information om kryptovaluta.


   
SvaraCitera