Aviseringar
Rensa alla

Är string barnsligt eller vuxet?


Ämnesstartare

Miceparade:

Du är gubbig, vhfaj.

Hahaha, "gubbig"? Hur är man om man är gubbig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är barnsligt att jämnföra mognad med de kläder man har på sig.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Fast syftet för 14-åriga tjejer att använda string är väl för att verka mer vuxna?

eller för att vara 'sexiga'.

vhfaj:

Fast det har ju ingenting att göra med frågan.

ett plagg*, känns det bättre nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Babydoll:

ett plagg*, känns det bättre nu?

Tycker du det är OK med barn som har string?

Om svaret är nej så är det inte barnsligt.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Tycker du det är OK med barn som har string?

Äh, va? Det där var inte frågan ts ställde...
Klart jag tycker det är lite äckligt, men det är mest yngre tjejer som har string.


   
SvaraCitera

Babydoll:

eller för att vara 'sexiga'.

Tja ''sexigt'' innebär väl oftast att vara vuxen? De imiterar ju bara porrskådisar och andra ''bombbrudar''.

Det är ju typ som väldigt många småtjejer som skaffar BH fast de inte behöver det - för BH har ju faktiskt en funktion.

Så det är väl samma där. De har ett plagg för att visa sig så vuxna som möjligt. Detta gäller ju även dom här hotpants och sånt (som jag föredrar). [cool]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tja ''sexigt'' innebär väl oftast att vara vuxen?

Mjo, men det är inte samma sak. Sen är det väl flest yngre tjejer som har string. Och om det är som du säger, att de använder de för att verka äldre så är väl det barnsligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tja ''sexigt'' innebär väl oftast att vara vuxen?

Precis.

Babydoll:

Klart jag tycker det är lite äckligt, men det är mest yngre tjejer som har string.

Eftersom de vill vara vuxna.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Eftersom de vill vara vuxna.

det gör ändå inte att det är mer vuxet än barnsligt.
Det är som att säga att vara översminkad är en vuxen grej. Unga sminkar sig mycket för att verka äldre, men det är fler yngre tjejer än vuxna som egentligen har det. Sen anses det "barnsligt"/smaklöst när vuxna faktiskt är det. Alltså anses det barnsligt.


   
SvaraCitera

Babydoll:

Sen är det väl flest yngre tjejer som har string.

Tja hur ska man veta det?
Brukar du lyfta upp kjolen på de flesta tjejer?

Enligt min erfarenhet så är det inte så. Snarare få tjejer som inte använder string.

Babydoll:

Och om det är som du säger, att de använder de för att verka äldre så är väl det barnsligt?

Ja för dom ja. Men det betyder ju inte att det är barnsligt för en vuxen att använda det. Då kan man ju lika gärna säga att du har BH är barnsligt för att några outvecklade 11-åringar använder det för att visa sig vuxna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte rösta pga dåliga alternativ.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tja hur ska man veta det?
Brukar du lyfta upp kjolen på de flesta tjejer?

Nämen jag har väl vart UNG TJEJ. Bytt om i omklädningsrum, badhus, shoppat, pratat m.m. Kan också säga att jag sett mer stringrumpor i högstadiets omklädningsrum än vad jag ser nu. Frågan är snarare hur fan vet du?

FreeWay89:

a för dom ja. Men det betyder ju inte att det är barnsligt för en vuxen att använda det.

Nejnej, tyck det då. Jag tycker det ser barnsligt ut, och min tankar förs till de glada dagar med billig vanilj parfym, cider 0,8%, för små H&M klänningar och snobben string.

FreeWay89:

Då kan man ju lika gärna säga att du har BH är barnsligt för

"klockrent argument!!1132". Nej, för BH använder alla tjejer... eller kvinnor.. eller damer.. eller gummor.. eller transor.. Det är samma sak som att säga att jag påstår att TROSOR är barnsligt, vilket jag iiiicke gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nice[wink]


   
SvaraCitera

Babydoll:

Frågan är snarare hur fan vet du?

Märker att jag börjar komma in på ett område som jag verkligen inte vet något om. [rolleyes]

De enda av dina exempel är att jag inte brukar vistas i tjejers omklädningsrum. Dock har jag haft flickvänner i drygt 7 år sträck och tvingats med på otaliga shoppingrundor med dom och sina tjejkompisar och även sett vad andra tjejer köper, väl i affären. Och det flockas ju inte direkt till grannypantsen...

Jag har dessutom systrar som alla är över 25 och kvinnliga kusiner som alla använder string. Har dessutom många tjejkompisar och samtalämnet om underkläder har kommit upp flera gånger (speciellt efter ett par öl).

Så bara för att jag råkar vara kille så har jag ingen koll på kvinnor? [rolleyes]

Babydoll:

Jag tycker det ser barnsligt ut, och min tankar förs till de glada dagar med billig vanilj parfym, cider 0,8%, för små H&M klänningar och snobben string.

Vart kommer detta agget på ett klädesplagg ifrån?
Det är ett plagg och folk använder väl de som de tycker är bekvämt, eller får dom att känna sig sexiga i, oavsätt ålder.

Babydoll:

Nej, för BH använder alla tjejer...

Jag drog bara en paralell eftersom du anser att string som helhet är barnsligt bara för att fjortisar råkar använda det, då är det samma sak som att BH skulle vara barnsligt bara för att några 11-åringar använder det - trots att de inte behöver.
För BH råkar ju stå för Bysthållare av en anledning. De har ju en fuktion som är lite svårt för de som inte ens har bröst.

Vadå missuppfattar du saker med vilje eller har du bara ett allmänt agg mot fjortisar? (som dessutom är en fas och sitter inte i klädesplagget)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vuxna tjejer är könlösa.


   
SvaraCitera