Aviseringar
Rensa alla

Är studentkorridor ett bra första studentboende?


Ämnesstartare

Anura:

det gör jag väl inte? 

Du försöker ta reda på om studentkorridor är ett "bra boende" vilket är sjukt individuellt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Du försöker ta reda på om studentkorridor är ett "bra boende" vilket är sjukt individuellt. 

jo fast vill bara höra folks åsikter då jag inte har någon större koll, jag är ju dock medveten att jag kanske kommer ha annan upplevelse när jag kör på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova att googla runt lite, sök på typ "livet i studentkorridor" eller dylikt och se när folk beskriver det utifrån sina erfarenheter och försök tänka om det låter som något för dig.

Jag personligen hade nog inte orkat bo så nära inpå andra men vet många som bott så och trivts hur bra som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Jag personligen hade nog inte orkat bo så nära inpå andra men vet många bott så och trivts hur bra som helst.

det är det jag har ingen aning om jag gör det heller, men känns ju skönt att inte bo i en lägenhet där det är knäpptyst känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det är det jag har ingen aning om jag gör det heller, men känns ju skönt att inte bo i en lägenhet där det är knäpptyst känner jag.

Ja alltså du blir ju mer eller mindre automatiskt delaktig i en gemenskap, vilket kan vara skönt om man har svårt för att ta initiativ till sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ja alltså du blir ju mer eller mindre automatiskt delaktig i en gemenskap, vilket kan vara skönt om man har svårt för att ta initiativ till sånt.

hur är de på studentlägenheter då? (antar att du bor på sådant?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade aldrig klarat att plugga i en sådan lyhörd miljö. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan ju sitta på bibliotek osv


   
SvaraCitera

Det beror på hur du är som person (om du trivs med att dela kök och ev. toalett) och område. Det finns säkert både bra och dåliga korridorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur är de på studentlägenheter då? (antar att du bor på sådant?)

Det är nog lite olika men då har du eget kök och badrum och bor granne med andra studenter. 
Bor inte i studentlägenhet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Det är nog lite olika men då har du eget kök och badrum och bor granne med andra studenter.

hm.. kanske nog mer bekvämt att ha sin egen lya. de enda ja e orolig över är att de skall vara väldigt tyst och man är ensam i sin lya :p har svårt för sådant :p


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har bara hört skit om korridårboende


   
SvaraCitera

beror väl mycket på korridor. i stockholm är det mest utbytesstudenter som bor i korridor, och de flyttar efter 1-2 terminer oftast så känns som det är svårare att få gemenskap då.
de flesta brukar tröttna på det efterhand också, men visst, är nog en bra grej om man flyttar ny någonstans och det är första gången man bor själv och sådär. mindre risk att man känner sig ensam


   
SvaraCitera

insåg precis att jag gjort minst 1 hattråd om att bo i studentkorridor. troligtvis flera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: oftast så känns som det är svårare att få gemenskap då.
de flesta brukar tröttna på det efterhand också

alright. hur är de på studnetlägenhet om du bor på sådant? 🙂


   
SvaraCitera