Aviseringar
Rensa alla

Är telefonsex otrohet?


Ämnesstartare

fast_telefon.jpg

Jag lyssnar på Relationspodden (usch jag vet, ogillar egentligen båda två men kan inte låta bli) och där sa Bingo Rimér att det är helt okej att han har telefonsex med någon av hans och Katrins gemensamma vänner utan att det ska räknas som otrohet, något som jag själv tycker låter lite knasigt. Det fick mig att undra hur det egentligen ligger till bland folk generellt så därför tänkte jag ställa frågan till er kära ungdomar.

Tycker ni att telefonsex är otrohet? Obs. ej heta linjen eller dylikt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det självklart är otrohet. Alltså om min partner beslutar sig för att ringa någon och snuska sig med henne på telefon samtidigt som han onanerar och slutligen kommer, så tycker jag definitivt att det är otrohet. Fan, kan han inte ringa mig istället? Ledsen 


   
SvaraCitera

ja

tendensen till otrohet (eller avsaknaden av en) är ju synlig i ens beteende

har man telefonsex är man öppen inför idén att vara sexuellt involverad med någon annan

rimér beskriver en överenskommelse om ett undantag, inte någonting som "inte är otrohet" (i ett monogamt förhållande)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja för man snacka med nån annan som inte är den man är med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nyfiken på er som svarat nej


   
SvaraCitera
reben

va e de för dum fråga

asså ja


   
SvaraCitera

Zymba: Vet inte/osäker

det finns ingen absolut moral därför kan inte vi sitta här och bestämma hurvida något är otrohet eller inte utan vill man vara ansvarsfull i en relation pratar man om gränser och hittar gemensamma överenskommelser över vad som är okej eller inte. Hittar man inte någon common ground kan man lika gärna göra slut där och då för att man kommer hamna i situationer som kommer bryta upp relationen i så fall.


   
SvaraCitera
Kudhos

Zymba: Ja för att:

telefonsexa med din partner eller något vafan


   
SvaraCitera

Ja      


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, seriöst. Fjanteri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja för att det är en sorts sex och jag anser att sex med en annan person än partner är otrohet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Alltså, seriöst. Fjanteri.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, om man ringer till heta linjen & är anonym är det mer ok än om de som har det har ngn relation
är likt att titta på porr; fantasi+lust

men verkar vara desperat/osmart/onödigt när man har förhållande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad otrohet är varierar ju från förhållande till förhållande...


   
SvaraCitera