Aviseringar
Rensa alla

Är telefonsex otrohet?


NEMI
 NEMI

Ja, förutsatt att inget annat är reglerat sen tidigare i relationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Fan, kan han inte ringa mig istället?

Tänker samma

om man är tsmns med ngn som sitter inne & man ej kan träffas ofta, så ringer man anonymt till ngt nr för tfnsex.. ok/ej ok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höblirära:
Vad otrohet är varierar ju från förhållande till förhållande...

ja, här delar vi med oss av vad vi skulle acceptera i våra förhållanden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obs. vill säga att jag är medveten om att gränserna för otrohet varierar från person till person, just därför frågar jag er vad ni tycker??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Obs. vill säga att jag är medveten om att gränserna för otrohet varierar från person till person, just därför frågar jag er vad ni tycker??

Det var lite det jag menade, jag tycker den varierar inte bara från person till person utan från förhållande till förhållande så kan inte sätta upp några riktlinjer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: ?

Om man tvunget måste strukturera sitt liv efter en patriarkal restprincip får man väl göra det, men att hålla pli på vad en partner säger i telefon är lika godtyckligt som att hålla bli på vad vederbörande använder sina genitalier till. Att försöka uppnå någon sorts konsensus över en praxis inom nämnda princip är inget annat än fjantigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant med så olika åsikter kring detta! 


   
SvaraCitera
mynona

Givet att förhållandet var monogamt, skulle jag personligen bedöma det utifrån personens syn på sex: ju mer på allvar personen tar sex och ju mer hn associerar det med romantisk kärlek, desto större anledning att tycka det var otrohet. Det är ju ändå trots allt för att sex uppfattas som något reserverat för romantisk kärlek som monogamister ser sex som otrohet: därför att det uppfattas hota relationen. Om personen ifråga ser sex som en småsak jämförbart med att spela tennis eller ett parti schack med någon, hade jag även utifrån monogam princip tyckt att orsaken var mindre att se det som otrohet. Så: ju mer partnern associerar sex med kärlek, desto mer saker kan ses som ett "hot" mot en monogam relation, och ju mindre hn gör det, desto mer tillåtande kan man även inom en monogam relation vara. Det beror alltså på personens syn på sex. Det är ganska logiskt. 


   
SvaraCitera
Exner

Om Bingo Rimérs hustru inte tycker att det är otrohet, är det inte otrohet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Om Bingo Rimérs hustru inte tycker att det är otrohet, är det inte otrohet.

Hon tycker att det är otrohet, Bingo tycker inte det.


   
SvaraCitera
Exner

Zymba:

Hon tycker att det är otrohet, Bingo tycker inte det.

Då är han förstås otrogen.


   
SvaraCitera

Nachac:

Om man tvunget måste strukturera sitt liv efter en patriarkal restprincip får man väl göra det, men att hålla pli på vad en partner säger i telefon är lika godtyckligt som att hålla bli på vad vederbörande använder sina genitalier till. Att försöka uppnå någon sorts konsensus över en praxis inom nämnda princip är inget annat än fjantigt.

vadå godtyckligt


   
SvaraCitera

Ja, om det handlar om ett monogamt förhållande så är det otrohet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte svara på det
Själva konceptet med telefonsex verkar bara toklöjligt och har svårt att se hur någon kan hålla masken och ta det seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: vadå godtyckligt

Ja?


   
SvaraCitera