Aviseringar
Rensa alla

är tullens prioriteringar rimliga?


Ämnesstartare

Är det rimmligt att tullen prioriterar narkotika över vapen ?? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

nej det tycker jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, verkligen inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finn inte resurser nog för att göra allt man vill så måste man prioritera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad baserar du det här på? Och det är ju betydligt mer narkotika än vapen som smugglas in så man förstår väl att det går åt mer pengar åt det?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Vad baserar du det här på? Och det är ju betydligt mer narkotika än vapen som smugglas in så man förstår väl att det går åt mer pengar åt det?

googla tullen narkotika vapen [crazy]

OF 5:

finn inte resurser nog för att göra allt man vill så måste man prioritera.

Vapen kan enbart användas för att döda eller hota människor med. Det borde vara absolut högsta prioritet kan man tycka. Sedan så tycker jag iof att vi bör ha en skademinimeringslinje vad gäller narkotika. Just för att underminera organiserad brottslighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Är det rimmligt att tullen prioriterar narkotika över vapen ??

Jag har svårt att bestämma mig. Visst är det enda riktiga hot mot mig (så att säga) vapen, men narkotika i sig är också ett hot. Vill vi ha ett (rent teoretiskt) vapenfritt land där narkotika är (relativt) lätt-tillgängligt, för att prova och fastna i, som i sin tur förstör mångas liv?

Eller vill vi ha ett (återigen rent teoretiskt) narkotikafritt land där vapen är (relativt) lätt-tillgängliga, som antagligen skulle öka antalet överfall av olika slag?

Jag ser ärligt talat lika stor destruktiv potential i båda (på sina egna olika sätt, duh), därför låter detta vettigt:

Panda:

det är ju betydligt mer narkotika än vapen som smugglas in

Skulle vapensmugglig öka (och då förhoppningsvis narkotikasmuggling minska) får man ju skifta prioritering. Så får man hålla på så fram och tillbaka, tills man har tillräckligt med resurser för tillräcklig kontroll på båda.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

ja

för att?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

för att?

har ingen koll, tror bara att man inom den organiserade brottsligheten uppbyggd på narkotika kmr döda varandra även om man inte har vapen.


   
SvaraCitera

Låter rimligt.


   
SvaraCitera

gör dom det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

har ingen koll, tror bara att man inom den organiserade brottsligheten uppbyggd på narkotika kmr döda varandra även om man inte har vapen.

varför tror du den kan vara uppbyggd på narkotika? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Eller vill vi ha ett (återigen rent teoretiskt) narkotikafritt land

det har vi inte idag, och det kommer vi aldrig att lyckas med. viktiga är såklart riktiga effekter av hur polisens resurser används och inte teoretiska sådanna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

varför tror du den kan vara uppbyggd på narkotika?

sa jag inte. skrev att

rebeca:

inom den organiserade brottsligheten uppbyggd på narkotika

finns sån med


   
SvaraCitera