Aviseringar
Rensa alla

Är um för eller emot frivandring?


Ämnesstartare

Vad som förenar S, M och SD ect är att alla är emot frivandring. S är för begränsad rörlighet för människor som vill bosätta sig här för att ta ett arbete. Moderaterna har åtminstone under 1990 talet varit för begränsningar för människor som känner sig tryggare här än i sina hemländer som ligger utanför europa. SD håller här med både S och M vilket gör dem extremt frivandringsfienliga. Vad tycker du?

http://www.bt.se/debatt/riv-alla-murar-infor-frivandring%284333532%29.gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+bt-nyheter+%28BT+Nyheter%29


   
Citera
Ämnesstartare

ja, gränser och nationalism är så avtändande något kan bli


   
SvaraCitera

Spräng gränserna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Ja7

världen över 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bortsett från Nya Island dårå om ett par hundra år, fängelse-ön där vi släpper av alla förbrytare. 


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte: Nej

                


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
ja, gränser och nationalism är så avtändande något kan bli

Edinburgh:
Spräng gränserna

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa klart jag är för o så måste vi ge alla en miljard så de kan köpa allt de vill ha då blir ju världen perfekt :)) smarta vi e :)((())))))))))))))))))99


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leva i verkligeheten är så förlegat o avtändande haha : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi får ju känna oss bra för vi är ju för det goda så det är ju skönt : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det vore så fint om det fanns resurser till precis alla 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:
Vad som förenar S, M och SD ect är att alla är emot frivandring. S är för begränsad rörlighet för människor som vill bosätta sig här för att ta ett arbete. Moderaterna har åtminstone under 1990 talet varit för begränsningar för människor som känner sig tryggare här än i sina hemländer som ligger utanför europa. SD håller här med både S och M vilket gör dem extremt frivandringsfienliga. Vad tycker du?

http://www.bt.se/debatt/riv-alla-murar-infor-frivandring%284333532%29.gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+bt-nyheter+%28BT+Nyheter%29

Stämmer inte. Du verkar inte ha koll på politiken. 

Det är endast MP och C som är för fri invandring. Fast jag ingen av dem för frågan särskilt starkt då de troligtvis inser att det inte är genomförbart.

FP, V, MP, C vill öka iallafall invandringen radikalt genom fler lagliga vägar

M och KD vill öka invandringen

S vill i princip ha kvar som det är idag

SD vill minska invandringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Stämmer inte. Du verkar inte ha koll på politiken. 

Det är endast MP och C som är för fri invandring. Fast jag ingen av dem för frågan särskilt starkt då de troligtvis inser att det inte är genomförbart.

FP, V, MP, C vill öka iallafall invandringen radikalt genom fler lagliga vägar

M och KD vill öka invandringen

S vill i princip ha kvar som det är idag

SD vill minska invandringen.

Fi är de som är mest för friinvanding


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först måste man konstatera faktum. Fri invandring är omöjlig att genomföra i en välfärdsstat som Sverige. För att fri invandring ska fungera kan man inte ha samma sociala skydd, iallafall inte för invandrare. Det som kommer hända är att massvis med människor kommer söka sig till Sverige men utan socialt skydd. Slumområden kommer att skapas, utanförskap kommer växa, fattigdom, misär kommer bli en vardagssyn.  Detta är fakta och inget man direkt kan argumentera emot. Det man däremot kan diskutera är ifall det är värt detta för tanken på varje människas frihet att få vistas överallt. 

Jag kan som liberaler å ena sidan tänka att varje människa ska få röra sig fritt och att många människor iallafall kommer ha det bättre i ett slumområde utanför Sverige än vad man har i ett slumområde i Somalia. Å andra sidan kan tänka att Sverige är värt att bevara och samtidigt att jag själv inte vill leva i ett land med så stor misär och fattigdom. Frågan är om mina privata intressen ska överstyra människors rätt till fri rörlighet.

Svåra, men ack så intressanta frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fi är de som är mest för friinvanding

+ Välfärd till alla
+ Omskolningsläger för män
+ Nedläggning av försvaret

Ser inte FI som ett politiskt parti med seriösa förslag. Snarare en slags idéorganisation som sysslar med mer större ideologiska frågor och som mer arbetar för att påverka andra partier istället för att komma med konkreta förslag.

Jag menar, feminismen fyller en viktig funktion i samhället, säkert FI också, men man har ju trots allt ingen genomförbar politik.


   
SvaraCitera