Aviseringar
Rensa alla

Är umeå universitet bra?


Ämnesstartare

Är Umeå universitet bra ifall man skall läsa någonting tekniskt? Hur är det då med näringslivet? Sedan när man skall söka jobb osv?

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Tror det beror på just VAD du vill plugga. Men är väl en av de universitet som är on the rise, så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Tror det beror på just VAD du vill plugga. Men är väl en av de universitet som är on the rise, så att säga.

Om man tänker sig att läsa exempelvis byggteknik, maskinteknik eller industriell ekonomi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Om man tänker sig att läsa exempelvis byggteknik, maskinteknik eller industriell ekonomi?

Har absolut ingen aning. Visste inte ens att de hade maskinteknik där.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Har absolut ingen aning. Visste inte ens att de hade maskinteknik där.

Fan! 🙁 Jag vet inte ens vilka skolor är bra för tekniska utbildningar. Förutom ja, de skolor jag inte kan komma in på : Chalmers, Lund, Linköping.


   
SvaraCitera

Anura:

Förutom ja, de skolor jag inte kan komma in på : Chalmers, Lund, Linköping.

Lund är ingen superskola för tekniska utbildningar, däremot glömde du KTH. Varför skulle du inte kunna komma in på Chalmers förresten? De har rätt låga antagningspoäng på många utbildningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Lund är ingen superskola för tekniska utbildningar, däremot glömde du KTH. Varför skulle du inte kunna komma in på Chalmers förresten? De har rätt låga antagningspoäng på många utbildningar.

Jag har ca 13.0 poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tack för svar!

Nej det är så många SDare där, akta dig!!!!


   
SvaraCitera

Anura:

Jag har ca 13.0 poäng.

Om du har svårigheter med t ex matematik kanske du ska överväga att läsa någonting annat istället? Att du kommer in betyder inte nödvändigtvis att du klarar av utbildningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Om du har svårigheter med t ex matematik kanske du ska överväga att läsa någonting annat istället? Att du kommer in betyder inte nödvändigtvis att du klarar av utbildningen.

Jo men saken är den att matte-fysik-kemi är ämnen som intresserar mig och jag tycker är kul, även om matten inte var så lätt. Jag läste samhäll-samhäll vilket inte gick så bra, ett val jag ångrar nu. Därför jag skall börja med att läsa tekniskt basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flaashbaaack will help you, even though they have wierd core values


   
SvaraCitera

Anura:

Därför jag skall börja med att läsa tekniskt basår.

Många tekniska basår ger platsgaranti på den utbildning de förbereder för, och de brukar inte ha särskilt höga antagningspoäng. Jag läste japanskt basår i Linköping t ex, och fick platsgaranti på IndEk. Har du kollat upp sånt på de skolor du helst vill in på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Många tekniska basår ger platsgaranti på den utbildning de förbereder för, och de brukar inte ha särskilt höga antagningspoäng. Jag läste japanskt basår i Linköping t ex, och fick platsgaranti på IndEk. Har du kollat upp sånt på de skolor du helst vill in på?

Ja, jag är medveten om att man kan få platsgaranti. Men att komma in i Linköpings basår klarar jag ju knappt av det är runt 16 - 17 och jag har bara 13.


   
SvaraCitera