Aviseringar
Rensa alla

Är unga tjejer lika på äldre killar som yngre killar är på äldre kvinnor?


Ämnesstartare

Frågan ställdes av en killkompis, och jag som inte har någon aning lovade att jag skulle fråga er.

Många män i min ålder (44! om nån skulle ha missat det) skulle inte ens våga tänka tanken på att unga tjejer gillar dem, för det är så tabu. Men unga killar är rätt raka med vad de vill så kvinnor missar sällan budskapet och solar sig gärna i glansen. När jag var 20 var det sport med mogna män. Så hur funkar allt det här nu?


   
Citera

Lina Forss:

När jag var 20 var det sport med mogna män.

Känns som sporten för kvinnorna nu är att få den med; mest tattoos, längsta brottsregistret, mest knark, hetast temperament osv.. En mogen kille på 25 år med ett hederligt hårt 7 till 4 jobb anses som en tråkig Svensson. Nu drar jag inte alla över en kam och det kan mycket väl vara annorlunda utanför hålan jag bor i.

Håller även med patrick, frågan var lite diffust ställd.


   
SvaraCitera

Definiera unga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nehas:

En mogen kille på 25 år med ett hederligt hårt 7 till 4 jobb anses som en tråkig Svensson.

Nja, det låter ju ganska tråkigt om vi ska vara ärliga. Girls just wanna have fun och "nice guys" är inte fun för dem flesta tjejer.

Men missförstå mig inte, man behöver inte ha tatueringar, brottsregister, vara med ett gäng och få respekt ,vara någon idiot mm. för att få tjejer.

Skickar pm för mer information.


   
SvaraCitera

Jag tror att de flesta här inte har något intresse av människor kring 45, oavsett kön. Jag menar, min mamma är 45. Skulle kännas väldigt knepigt.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag trodde den här sidan hette ungdomar.se

Finns det en åldersgräns för frilans?[cute]


   
SvaraCitera

Nehas:

och det kan mycket väl vara annorlunda utanför hålan jag bor i.

Det är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är du 44?

jag trodde den här sidan hette ungdomar.se

fattar inte din fråga förresten

Ja, jag är så lastgammal och frågan kom från en killkompis. Vi diskuterade om det har ändrat sig sen vi var i er ålder, definierar ungdomar som 15-25 ungefär. Min upplevelse och många av mina kompisars upplevelse är att killar som är intresserade av äldre kvinnor uttrycker det rakt och tydligt. Kanske var det alltid så, men jag kan bli överlycklig över att er generation verkar ha skippat en massa skit som vi höll på med. Ni säger vad ni tycker och vill och går vidare. Så var inte vi. Så frågan är om unga tjejer som är intresserade av äldre män är lika raka i sitt kontaktsökande, om även det har förändrats. Ingen av oss var ute efter något, bara veta hur ni tänker, ok?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Istechetvåpunktnoll:

Finns det en åldersgräns för frilans?

Hahahahaha, såg att du varit på min sida och undrade just om jag gjort något som retade dig.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Så frågan är om unga tjejer som är intresserade av äldre män är lika raka i sitt kontaktsökande

jo det brukar dom nog va, om man skall lita till olika trådstarter i flashback. jag ser inte varför dom inte ska vara raka med det =), stor chans att dessa quinnor får dessa män ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

jo det brukar dom nog va, om man skall lita till olika trådstarter i flashback. jag ser inte varför dom inte ska vara raka med det =), stor chans att dessa quinnor får dessa män ju

Såklart de ska vara raka! Grejen är att vi inte var ett dugg raka, massor har förändrats och ingen av oss hade nån aning. Tack för ditt svar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Jag tror att de flesta här inte har något intresse av människor kring 45, oavsett kön. Jag menar, min mamma är 45. Skulle kännas väldigt knepigt.

Jag vet iofs att det inte bara är så, men det alldeles vanliga är ju att man gillar folk i sin egen ålder. Den biologiska tanken är ju att vi ska fortplanta oss och föra släktet vidare, och det funkar oftast bäst för kompatibla människor i en viss ålder, sen blir det svårare. Men inget säger att människor inte får ha roligt också.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Finns det en åldersgräns för frilans?

kanske

Lina Forss:

Ja, jag är så lastgamma

coolt

Lina Forss:

Vi diskuterade om det har ändrat sig sen vi var i er ålder, definierar ungdomar som 15-25 ungefär. Min upplevelse och många av mina kompisars upplevelse är att killar som är intresserade av äldre kvinnor uttrycker det rakt och tydligt.

såna är väl inte alla? jag är kille och har aldrig varit intresserad av nån äldre och om jag var skulle jag inte uttrycka det rakt och tydligt

Lina Forss:

Ingen av oss var ute efter något, bara veta hur ni tänker, ok?

alla männiksor är väl olika. tror inte att det är nån större skilland

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

och den idioten som tog bort mitt inlägg kan ta och dra nånstans. jag fattade inte frågan så ska mitt inlägg bort för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ch den idioten som tog bort mitt inlägg kan ta och dra nånstans. jag fattade inte frågan så ska mitt inlägg bort för det?

Förmodligen var det rätt bitskt men jag blir ändå nyfiken på vad du skrev!


   
SvaraCitera

jag tror inte det är någon direkt skillnad mellan könen där, det är nog ganska lika, dock så sägs väl män åldras bättre så den genomsnittlige 45 åriga mannen kanske är mer attraktiv den genomsnittlige 45 åriga kvinnan? Alltså kanske kvinnor har det lite mer i sig, men jag vet inte det finns ju också hela milfgrejen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

dock så sägs väl män åldras bättre så den genomsnittlige 45 åriga mannen kanske är mer attraktiv den genomsnittlige 45 åriga kvinnan?

det där är lite både ock. Män som tränar och bryr sig om sitt utseende kan se nästan likadana ut mellan 45-65, men de som skiter i det faller som stenar. Likadant med kvinnor, jävlar vad många vassa 45or det finns. Eh, inser att jag är part i målet. Gillar dina tankar. Vad menar du med hela milfgrejen?


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Eh, inser att jag är part i målet. Gillar dina tankar. Vad menar du med hela milfgrejen?

Jag drog till med den som motvikt till det där med män som sägs åldras bättre, med att det inte finns någon manlig motsvarighet till det populärkulturella fenomenet med "milfar" - kort och gott det är svårt att säga och jag tror det är ungefär lika för unga killar och unga tjejer när det gäller sånt här.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Förmodligen var det rätt bitskt men jag blir ändå nyfiken på vad du skrev!

minns ärligt talat inte. nåt om att jag inte förstod ditt första inlägg och meningen med tråden

taskigt att ta bort det


   
SvaraCitera