Aviseringar
Rensa alla

Är växthuseffekten verkligen värst?


Ämnesstartare

A: Växthuseffekten.

B: Giftutsläpp som påverkar mänskligt och ickemänskligt DNA, och bl.a. påverkar könsutvecklingen (t.ex. växer ägg i testiklarna hos hälften av fiskhannarna i engelska låglandsälvar).


   
Citera
Åtta

kille_1986:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Tycker båda är positiva effekter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Är inte tillräcklig insatt...
Men konsumtionssamhället tycker jag ligger lite lätt över bägge de båda alternativen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

B (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

B (Du röstade på detta alternativ)

lätt[no-no]


   
SvaraCitera

kille_1986:

A (Du röstade på detta alternativ)
33.3% (4 st)

B
33.3% (4 st)

Resultat
33.3% (4 st)


   
SvaraCitera

Nae inte badsalt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

B (Du röstade på detta alternativ)

Sedan en liten rättelse; det heter förstärkt växthuseffekt eller global uppvärmning när man talar om den mänskliga påverkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Växthuseffekten får mest uppmärksamhet för att det lätt går att skylla på alla, vanliga människor som åker bil och så vidare, medan giftutsläpp nästan uteslutande är företag som är ansvariga för. Och det är även dem som har pengar nog att slänga ut på att göra reklam för saker, exempelvis etanolbilar (som är diskutabelt hur miljövänliga dem egentligen är) och liknande saker, med budskapet att "Du kan hjälpa världen genom att ändra dina destruktiva vanor", det flyttar fokus från deras egna utsläpp och gör oss till syndabockar.

Inget av dem är i min mening värst, båda behöver åtgärdas.


   
SvaraCitera

kille_1986:

B (Du röstade på detta alternativ)

Det skulle vara väldigt kallt utan växthuseffekten.


   
SvaraCitera

Med "växthuseffekten" så antar jag att du menar hur vi påverkar den. Människan är ganska duktig på att förstöra saker på flera olika sätt... Båda alternativen är farliga och till stor del onödiga. Men jag valde alternativ B bara för att alternativ A är väldigt luddigt.


   
SvaraCitera

Båda egentligen, men måste jag välja så tar jag A.


   
SvaraCitera

kille_1986:

B (Du röstade på detta alternativ)

Samt

Myksa:

konsumtionssamhället


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

God Konsument:

Båda egentligen, men måste jag välja så tar jag A.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Giftutsläpp, växthuseffenten är bättre för att det gör Sverige varmare och USA får en massa stormar och virvelvindar! >: )


   
SvaraCitera