Aviseringar
Rensa alla

Är verkligen svenskar lata?


rememer_me:

Nu är det ju bevisat att svenskar också är villiga att ta skitjobb.

visst, i norge där man får dubbel lön och dessutom inte spelar på hemmaplan. jag tror att otroligt få människor skulle jobba med riktigt dåliga jobb hemma, till den lön man hade fått i sverige (att det sedan är dyrare att leva i norge spelar inte så stor roll eftersom man till en början åtminstone anser sig ha en bra lön i förhållande till hemmaplan). min känsla av norge (läs: oslo) är att det för de flesta inte är en lösning på arbetslösheten utan en temporär anledning att festa. så har det i alla fall varit för de flesta jag känner som flyttat dit.

rememer_me:

Vad är det som gör att vi massimporterar analfabeter, muslimer och annat konstigt folk när vi har svenskar som är villiga att ta dom riktigt skitjobben?

detta påstående är 100% korkat pga. 2 anledningar. 1. du anser att "muslimer och annat konstigt folk" "importeras" för att sköta de skitjobb som svenskar anser sig vara för fina för, 2. när vi inte längre gör det bör vi sparka ut dem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Jag har haft 3 olika jobb sen jag slutade gymnasiet, har varken kontakter eller någon slags spetskompetens. 2/3 av dessa är sökta via platsbanken.

du bor i borås, det räknas inte. alla hatar borås och flyttar därifrån.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Så du känner alltså majoriteten av Sveriges ungdomar personligen, eller vet åtminstone hur deras liv och sysselsättning ser ut?

Nej, men precis som man gör när man samlar in statistik - så baserar jag min teori/mina åsikter på de ungdomar jag har varit i kontakt med.

internet:

du bor i borås, det räknas inte. alla hatar borås och flyttar därifrån.

Snarare så att folk utifrån i de mindre orterna flyttar till Borås. Som jag ;p


   
SvaraCitera

Buddah:

Snarare så att folk utifrån i de mindre orterna flyttar till Borås. Som jag ;p

kanske, de få jag känner som bott där har flyttat därifrån. dock.


   
SvaraCitera

håller med internet. Borås är den mest tragiska hålan jag någonsin besökt och alla jag vet som har någon koppling till Borås har gittat veckan efter gymnasiet.

internet:

kanske, de få jag känner som bott där har flyttat därifrån. dock.

känner du den här snubben???

http://dannejohansson.blogg.se/index.html


   
SvaraCitera

Noboru Wataya:

känner du den här snubben???

dannebloggen!!!! danne börjar bli rikskändis, hör om honom överallt.

han körde min busslinje! känner honom dock inte, men vet vem det är.


   
SvaraCitera

internet:

dannebloggen!!!! danne börjar bli rikskändis, hör om honom överallt.

ska namedroppa honom överallt så han kan bli miljonär och säga "Danne heter jag. Jag är miljonär"


   
SvaraCitera

Noboru Wataya:

ska namedroppa honom överallt så han kan bli miljonär och säga "Danne heter jag. Jag är miljonär"

+ fota sig i sin mest charmerande vinkel när han dricker bubbel som på stockholmsresan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rememer_me:

Nu är det ju bevisat att svenskar också är villiga att ta skitjobb

Det är skillnad på skitjobb för 90 spänn i timmen och skitjobb för 200 spänn i timmen. Ett par tusen ungdomar åker till Norge och jobbar 6-12 månader, lever billigt för att sedan kunna åka hem till sverige och glassa. Hade bananjobbet funnits i sverige hade det bara varit polacker som jobbar där. (jämför jordgubbsplockning)

Svenska ungdomar är generellt sett lata eller har principer mot tråkiga jobb.


   
SvaraCitera

Det kanske är svårt för många att föreställa sig, men den nuvarande generationen är den som på länge haft det svårast att komma in på arbetsmarknaden och få en vettig försörjning. När ens föräldrar kunde sikta lågt och nå över sina förväntningar så är det inte så enkelt att knyta näven i fickan och ta ett sämre betalt arbete när man dels överträffat föräldrarna gällande utbildning och kanske även ett som man känner sig överkvalificerad för.


   
SvaraCitera