Aviseringar
Rensa alla

Är vi inte värda mer än 6kr? Kattmaten kostar ju mer.


Ämnesstartare

Hej kära forum,

Är så otroligt less på att skolmaten idag är så dålig. Visste du att din mat bara kostar 6 kr/portion, det är mindre än vad en burk kattmat kostar[cry], och det är betydligt mindre än vad människor som sitter i fängelse får.[mad]

Nä, nu är det nog, nu är det dags att vi ungdomar ställer oss upp och gör något åt det. Prata med din rektor eller klassföreståndare och ta upp problemet. KRÄV EN FÖRÄNDRING!!

Gå även med i gruppen: Situation Skolmat på facebook och gör din röst hörd, tillsammans är vi starka.

Facebook

Twitter
https://twitter.com/SSkolmat

Youtube - Kampanjfilm

190731_409300375824065_1478162959_n.jpg


   
Citera

Skolmaten är väl mycket bättre än vad många ungar får att äta hemma.


   
SvaraCitera
kachin

Öh, really? Åh herregud

det här gjorde min dag


   
SvaraCitera
kachin

Bättre skolmat är väl typ längst ner på min priolista över vad som behövs förbättras i skolan.
Finns mängder med annat som borde bli bättre och som det borde fokuseras mer på. När det är åtgärdat (fler lärare, bättre klimat i och utanför klassrummen, mindre klasser, osv osv) kan man börja tänka på att förbättra skolmaten. Tycker den är bra som den är nu. Den är gratis t.o.m. Är man inte nöjd, ta med extra hemifrån?


   
SvaraCitera

min skolmat i gymnasiet var asbra

så jag är nöjd


   
SvaraCitera

I allmänhet lägger bara västerlänningar 15-20% av sina tillgångar på överlevnad resten handlar om i grunden onödig skit. Skolmaten är även om det precis som det mesta idag kan klassas in i det resursslöseri vi kan kalla industriellt framställd mat ändå konstituerad så att man får i sig ungefär det man behöver.


   
SvaraCitera

Spontant undrar jag vem eller vad det är som ligger bakom er organisation?

Vidare tycker jag att det är tråkigt att ni inte presenterar egna förslag och alternativ som kan diskuteras. Jag uppfattar det som att ni enbart riktar negativt orienterad kritik och hoppas på att någon annan ska lösa frågan.

Har jag uppfattat er rätt?


   
SvaraCitera

Det var först nu jag såg att ni hette "situation skolmat" [bigsmile][love]


   
SvaraCitera

Skolmaten jag åt på min skoltid var god trots att den kostade 7-8kr.

Skolmaten jag ätit under hösten på grundskolan jag varit på har varit god och bra.
Förstår inte hur folk kan klaga på den.
Det skiljer sig säkert åt från kommun till kommun men jag har svårt att tro att det är så äckligt eller dåligt.


   
SvaraCitera

dazed:

Det var först nu jag såg att ni hette "situation skolmat" [bigsmile][love]

försöker konkurrera ut situation sthlm


   
SvaraCitera

isola:

Skolmaten är väl mycket bättre än vad många ungar får att äta hemma.

beror ju på skola, den jag fick i grundskolan var fruktansvärt kass


   
SvaraCitera

isola:

försöker konkurrera ut situation sthlm

"Vart är pommes fritesen och pizzan? Det här är kränkande."


   
SvaraCitera

Visst! Föreslår att vi säljer utsvängningar av äckliga barns/ungdomars slösaktiga konsumtion så som smartphones och säljer dem. Då får vi jävla massa pengar till mat och ett redigt hälsosamt umgänge med varandra istället för iPhoneknappande KONSTANT.................


   
SvaraCitera

Nu var det ett bra tag sedan jag åt skolmat, men vad jag hört får de t.om bättre mat i fängelserna. Säger en hel del om hur samhället prioriterar.


   
SvaraCitera

Ganon:

Säger en hel del om hur samhället prioriterar.

"våldtäktsmännen måste ju få bättre mat än tonåringarna de våldtagit!!!!!!!! det är väl inte mer än rätt?!??!??"

[mad][mad][mad]


   
SvaraCitera