Aviseringar
Rensa alla

Är vi inte värda mer än 6kr? Kattmaten kostar ju mer.


g*nus:

"våldtäktsmännen måste ju få bättre mat än tonåringarna de våldtagit!!!!!!!! det är väl inte mer än rätt?!??!??"

Typ så ja.


   
SvaraCitera

Ganon:

Typ så ja.

Blir så förbannad... Håller faktiskt med om att människor i fängelse kan väl för fan leva lite spartanskt medan ungdomarna som pluggar för att bygga samhället kan få unna sig lite högkvalitativ mat. [blush] Inte så vänster av mig, eh?


   
SvaraCitera

g*nus:

Visst! Föreslår att vi säljer utsvängningar av äckliga barns/ungdomars slösaktiga konsumtion så som smartphones och säljer dem. Då får vi jävla massa pengar till mat och ett redigt hälsosamt umgänge med varandra istället för iPhoneknappande KONSTANT.................

Okej detta är jag dock för.


   
SvaraCitera

Ganon:

Nu var det ett bra tag sedan jag åt skolmat, men vad jag hört får de t.om bättre mat i fängelserna. Säger en hel del om hur samhället prioriterar.

fängelsematen betalas väl av staten medan kommunerna bekostar skolmaten.


   
SvaraCitera

g*nus:

Blir så förbannad... Håller faktiskt med om att människor i fängelse kan väl för fan leva lite spartanskt medan ungdomarna som pluggar för att bygga samhället kan få unna sig lite högkvalitativ mat. [blush] Inte så vänster av mig, eh?

Nej. Tycker vi ska eftersträva de thailändska fängelserna. Ca 10 pers i en cell. Ingen inredning mer än möjligtvis en brits att sova på som förste man till kvarn får. Ett hål i golvet för att kissa och bajsa i. Fångkläder bestående av en lång t-shirt eller liknande samt en skorpa och ett glas vatten om dagen. Det hade varit ett mer passande fängelseliv istället för denna lyx med all-inclusive som det är i svenska fängelser idag.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fängelsematen betalas väl av staten medan kommunerna bekostar skolmaten.

Skattepengar som skattepengar.


   
SvaraCitera

Ganon:

Skattepengar som skattepengar.

Det jag menar är att man kdärför kanske inte kan säga:

"ÅH SAMHÄLLET PRIORITERAR FÅNGAR HÖGRE ÄN SKOLELEVER!!1!11!!1!"

Eftersom det är två helt olika platser med skilda ekonomiska förutsättningar som besluten tas i. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ganon:

Säger en hel del om hur samhället prioriterar.

BARN ÄTER HEMMA OCKSÅ, OCH DÄRFÖR KAN MAN SKYLLA PÅ FÖRÄLDRARNA OM DE INTE FÅR I SIG VAD DE BEHÖVER, FÅNGARNA MATAS BARA DÄR OCH DÅ ÄR DET SVÅRT ATT SKYLLE IFRÅN SIG.

Ganon:

Skattepengar som skattepengar.

VÄNLIGEN INFÖRSKAFFA BASAL KUNSKAP KRING SVERIGES STYRELSESKICK


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

BARN ÄTER HEMMA OCKSÅ, OCH DÄRFÖR KAN MAN SKYLLA PÅ FÖRÄLDRARNA OM DE INTE FÅR I SIG VAD DE BEHÖVER,

Det är dock skolans ansvar att se till att de får i sig vad de behöver medan de är där.

Dan_the_ironman:

VÄNLIGEN INFÖRSKAFFA BASAL KUNSKAP KRING SVERIGES STYRELSESKICK

Tack, men det besitter jag redan.


   
SvaraCitera

Ganon:

Tack, men det besitter jag redan.

Ganon:

Skattepengar som skattepengar.

Tydligen inte?


   
SvaraCitera

Ganon:

Det är dock skolans ansvar att se till att de får i sig vad de behöver medan de är där.

Vilket de uppenbarligen för eftersom de inte kollapsar


   
SvaraCitera

Maten är så vitt jag vet bättre än vad den någonsin varit, och fortsätter att bli bättre. Dålig blir den endast när ni jämför med er medelklassdesignade tallrik. 7-8 kronor må se väldigt lite ut, men maten som köps upp sker i stora upplagor vilket sänker inköpspriset och därmed också priset per portion.

Jag vet inte hur det ser ut på andra skolor. Men där jag gick var vi garanterade två rätter, där ett vegetariskt alternativ ingick. Vi hade ett rikt utbud på sallader och tillbehör, och mjölk tillika vatten att dricka. Det tycker inte jag låter illa.

Blivande_japan:

Eftersom det är två helt olika platser med skilda ekonomiska förutsättningar som besluten tas i. [rolleyes]

Tror essensen i hans resonemang är att kriminella får mer i bidrag för sitt käk än de som sköter sig, oavsett administrativa detaljer.


   
SvaraCitera

Reclaim godis till frukost!


   
SvaraCitera
time
 time

Istechetvåpunktnoll:

Reclaim godis till frukost!

FUCK YOU

Åt bubblizz till frukost nu när påsen var öppnad

Är jättearg på dig


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Åt bubblizz till frukost nu när påsen var öppnad

Du gav mig tillåtelse att öppna påsen. Jag kan icke ansvara för din frukost, young lady[no-no]


   
SvaraCitera