Aviseringar
Rensa alla

Är vi svenskar kalla?


Ämnesstartare

Jag har alltid funderat på om vi är kalla, alltså mer tillbakadragna, fördomsfulla och osociala än andra människor i andra länder? Har exempelvis uppfattat amerikaner som väldigt sociala och öppna, men kan ju ha fel.
Jag hör ofta folk som säger att svenskar är tråkiga, politiskt korrekta, gnälliga, samtidigt som jag känner folk som inte är så.
Vad tror ni? Är vi kalla?


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

Skulle akta mig väldigt noga för att likställa att vara kall och att vara tillbakadragen.


   
SvaraCitera

Inte jag personligen, men majoriteten svenskar, ja. [smile]


   
SvaraCitera

vigge le man:

fördomsfulla

Uppenbarligen :pPpPPppPpPp


   
SvaraCitera

Då har du inte vart i Norge..

Har kan man inte ens kalla någon bitch på skoj utan att dem nastan borjar grina och for evigt kommer hata dig.


   
SvaraCitera
Exner

enloppa:

bitch på skoj

Varför ska man kalla någon 'bitch' på skoj?


   
SvaraCitera

ja det är jag


   
SvaraCitera

Exner:

Varför ska man kalla någon 'bitch' på skoj?

Ja, du vet som; "Bitch, please".


   
SvaraCitera

Svenskar är mindre sociala och mer tillbakadragna än amrikaner, tycker det är llite synd. Men det är nog skillnader i kulturen som bidrar till det. I amerika kan man småprata lite med nån radom, man träffar på tunnelbanan men så är det inte i sverige.


   
SvaraCitera

Folk har förmycket tid att tänka, vem fan bryr sig. Btw vi är alla individer spelar ju inte så stor roll vilket land man kommer ifrån, vissa är sociala,positiva och glada, vissa inte


   
SvaraCitera
Sonya

man ska inte dra alla över en kam. Det finns amerikanare som är väldigt tillbakadragna och svenskar som är väldigt sociala[y]


   
SvaraCitera

Sonya:

man ska inte dra alla över en kam. Det finns amerikanare som är väldigt tillbakadragna och svenskar som är väldigt sociala

Håller med totalt [smile]


   
SvaraCitera

jo det är vi, eller, man får den känslan iaf
typ alla mina senaste vänner är från utlandet så, kan ju ej bara va en slump


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enloppa:

Då har du inte vart i Norge..

Har kan man inte ens kalla någon bitch på skoj utan att dem nastan borjar grina och for evigt kommer hata dig.

Är det sant?:(


   
SvaraCitera