Aviseringar
Rensa alla

Är vi tillsammans? eller hur ska jag göra!!!??


Ämnesstartare

Hejsan, jag och en kille ha dejtat i tre månade och jag tycker om han jätte mycket! men jag är så osäker på hur han tycker och tänker och när vi pratar om det så blir han irriterad.
Vi beter oss som om vi är ett par, vi umgås, träffa folk, hitta på saker jag sover över hos honom eftersom han har egen lägenhet och jag bor hemma. vi har även sex.
jag har sagt att jag tycker om han jätte mycket och skulle kunna göra vad som helst för han. jag bara ger och ger och ger men får inte lika mycket tillbaka.

någon som vill hjälpa mej lite med mina tankar och hur jag ska göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Prata med honom? [crazy]


   
SvaraCitera

fråga honom rakt ut, försök inte snirkla kring det.
Eller så ger du honom en sån här lapp
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men när jag föröker prata med han om det blir han ju bara irriterad och säger att vi ska ta det långsamt och vänta lite.
men tre månader är långsamt...
och vi beter oss som vi är tillsammans....
var är felet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rakt på kan ju skrämma iväg honom kanske 🙁


   
SvaraCitera

iidaae:

men när jag föröker prata med han om det blir han ju bara irriterad och säger att vi ska ta det långsamt och vänta lite

då får du respektera det och vänta lite!

iidaae:

men tre månader är långsamt...

tycker inte jag. Och tydligen inte han heller. Alla är olika, kom ihåg det.


   
SvaraCitera

iidaae:

rakt på kan ju skrämma iväg honom kanske 🙁

låter som en mogen kille. Hur gammal är han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hur gammal är han

han är 23 och jag 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidaae:

han är 23 och jag 18

oj, fel! han flyllde 22 och jag ska fylla 19 🙂


   
SvaraCitera

iidaae:

oj, fel! han flyllde 22 och jag ska fylla 19 🙂

som sagt. Det är inte ovanligt att man vill ta det långsamt, och det behöver inte bero på dig. Men tycker att ni borde kunna kommunicera om anledningen till att han vill ta det långsamt så att du slipper vara så nojig


   
SvaraCitera

iidaae:

men när jag föröker prata med han om det blir han ju bara irriterad och säger att vi ska ta det långsamt och vänta lite.

Jag är nyfiken på hur du pratar om det? Har du långa utläggningar och tassar kring den egentliga frågan? Har du testat att bara fråga, rakt upp och ned utan massa annat, "Är vi tillsammans?".

Annars får du väl försöka avvakta ytterligare en tid, även om det tär på dig och är svårt att inte veta vart ni står.


   
SvaraCitera

iidaae:

var är felet?

Alla människor är ute efter en relation* eller vill inte kasta sig in i en. Om du har frågat honom och hans svar är att han vill ta det långsamt så är det kanske det han vill, eller så är han inte ute efter en "seriösa relation". I vilket fall; är du missnöjd med hur ni har det nu så prata med honom om vilka "framtidsplaner" han har [cute]

*som i exklusiv/monogam/tvåsamhet

Edit: och tre månader är ju inte sådär jättelänge, det tar tid att lära känna en människa och veta om man vill spendera framtiden med den osv osv.


   
SvaraCitera

Om jag förstår det rätt så vill du att ni ska vara ett par, vilket ni redan beter er som men du måste ha det bekräftat från honom att ni faller in i det facket ändå? Totalt onödigt i så fall.


   
SvaraCitera

tror ej att man är redo för att bli ihop om man inte vågar fråga om man ska bli tillsammans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

tre månader är ju inte sådär jättelänge,

jag är nog väldigt van vid att allt går fort, alltid fått vad jag vill ha innan. tror att denna kilen är väldigt mogen och vill vara seriös. och det är ju bara positivt.


   
SvaraCitera