Aviseringar
Rensa alla

Är vi verkligen slavar i detta liv?????


Iamhere:

De mesta tyder på att de har med NWO och illuminati att göra, och jag kan ju säga att en hel del låter väldigt övertygande, en del inte, sen är det upp till var och en avgöra. jag blev skitchockad men när jag endå tänker efter så e dom ju fan kapabla till och göra vadosmhelst???

Det allseende ögat har använts av frimurarorden i år och dagar (de flesta som skrev amerikas konstitution var själva medlemmar), sluta gå på all jävla skit du hör och tänk efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

men varför skall man bry sig?

För att jag lever i den här tiden, varför skulle jag inte bry mig att miljoner blir dödade utan anledning?


   
SvaraCitera

Iamhere:

För att jag lever i den här tiden, varför skulle jag inte bry mig att miljoner blir dödade utan anledning?

Miljoner dör på många andra ställen också, utan anledning, att peka ut en sak för att det berör det mest medieexponerade landet i västvärlden är att göra precis vad dem vill, om du tänker efter lite [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Miljoner dör på många andra ställen också, utan anledning, att peka ut en sak för att det berör det mest medieexponerade landet i västvärlden är att göra precis vad dem vill, om du tänker efter lite [wink]

Jag relaterar just nu mest till irakkriget i samband med att det bara var för några dagar sedan som usa lämnade landet helt .. Det är ju bättre att göra lite än att inte göra något alls tycker jag


   
SvaraCitera

Livtrasir:

Orkar inte lyssna, såg ut som trams och villfarelser när jag skummade igenom texten, men allt kan förklaras med att vi lever i Kali Yuga

[y][y]


   
SvaraCitera

Hegel och/eller Kierkegaard har svaret på allt.
Läs dessa.


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Hegel och/eller Kierkegaard har svaret på allt.

Vänta va...? En idealist och en som avskydde idealismen, hur går de ihop?

Dold text: Nietzsche är f.ö. basen


   
SvaraCitera

Birger:

Vänta va...? En idealist och en som avskydde idealismen, hur går de ihop?

Som sagt "och/eller" - är nog för neurotisk för att definiera vad som är rätt. [wink]

Personligen så skulle jag nog samtycka med Kierkegaards syn på människan och dennes "existentiella ångest" etc. Är dock väldigt stort fan av den dialektiska läran hos Hegel (och även Marx för den delen).


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Är dock väldigt stort fan av den dialektiska läran hos Hegel (och även Marx för den delen).

Fast du får ju bestämma dig för vilken dialektik...

Marx (i Kapitalet): "My dialectic method is not only different from the Hegelian, but is its direct opposite."

Och jag väljer att hålla med Marx där; Hegel är idealist och Marx är materialist och det är väldigt svårt att hitta en syntes (höhö) mellan dem.


   
SvaraCitera

Birger:

Och jag väljer att hålla med Marx där; Hegel är idealist och Marx är materialist och det är väldigt svårt att hitta en syntes (höhö) mellan dem.

Marx i synnerhet då jag är materialist i högre grad än idealist. Metafysik är stundtals lite krångligt, eller så är det bara jag som inte är tillräckligt bright. Och syntes mellan Marx och Hegel.. Mja, bra fråga. Värdet av historia kanske i någon form av social/humanitariansk utveckling?


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Metafysik är stundtals lite krångligt, eller så är det bara jag som inte är tillräckligt bright.

Tycker att all filosofi är krånglig, det är så det skall vara!

Tamburinmannen:

Värdet av historia kanske i någon form av social/humanitariansk utveckling?

Har egentligen alldeles för lite koll på Hegel, brukar avfärda honom som garderobskristen, så måste säga att jag inte kan komma med något konstruktivt här...


   
SvaraCitera