Aviseringar
Rensa alla

Ärr av att skära sig.


Ämnesstartare

Hejsan. undrar bara om man får ärr om man skär sig med en sax på vristerna , alltså ' cutta' sig själv. Då menar jag inte jättedjupa där det börjar blöda massor. Jag menar bara små mer ytliga. Och ni behöver inte ge mig en lektion om hur dåligt det är och hur sjuk jag är. Jag vet allt sånt. Så jag är tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja., låt bli.
[smile]


   
SvaraCitera

Jag har skurit mig, tog 2 år att bli av med, men mina ärr syns inte. Jag skar mig ganska djupt och vissa ärr syns idag men annars så syns det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sajja_Jen:

Jag har skurit mig, tog 2 år att bli av med, men mina ärr syns inte. Jag skar mig ganska djupt och vissa ärr syns idag men annars så syns det inte

okej bra 🙂


   
SvaraCitera

Ja du får ärr, fattar du väll själv


   
SvaraCitera

Sajja_Jen:

Jag har skurit mig, tog 2 år att bli av med, men mina ärr syns inte. Jag skar mig ganska djupt och vissa ärr syns idag men annars så syns det inte

Gud vad bra att du delar med dig av dina erfarenheter till en förvirrad ung tjej. [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Gud vad bra att du delar med dig av dina erfarenheter till en förvirrad ung tjej.

Vill hon skära sig får hon väl göra det? Liksom, hon sa ju själv att det inte va så djupt. plus att jag tror inte att hon skulle låta bli även om vi skriver att hon inte får eller att det är farligt. Därför tycker jag att det är bättre att skriva att man får ärr beroende på hur djupt man skriver. Liksom, tror du hon skulle tänka: Nej jag ska inte skära mig pga att en främmande brud på datan sa det? -.-' Sen tror jag inte att man skriver att man skriver offentligt att man ska skära så.


   
SvaraCitera

mariaa123:

undrar bara om man får ärr om man skär sig med en sax på vristerna

När du väl börjar på den banan kommer det bara bli värre. Du kan aldrig veta om ärren kommer vara kvar för all framtid eller om de inte kommer synas. Risken är stor att de blir kvar och syns. Visst, de bleknar men de är kvar.


   
SvaraCitera

Sajja_Jen:

Liksom, hon sa ju själv att det inte va så djupt.

Sen när blev vanligt folk kirurger och alltid kan avgöra vad som är djupt och inte djupt?


   
SvaraCitera

xyz123:

Sen när blev vanligt folk kirurger och alltid kan avgöra vad som är djupt och inte djupt?

Tror bara hon ska "rispa" sig själv, bara så att hon få lite små rivsår, Lika djupt som när en katt råka riva en!

Själv tror jag inte att hon kommer skära sig. Och om hon gör det kommer hon känna att det gör sjukt fucking ont så hon slutar för att hon inte står ut med smärtan.

Och snacket om att man blir beroende utav det. Om man gjort det en gång så brukar man inte fortsätta om man inte är psykiskt sjuk på något sätt. Menar inte att man är sjuk så sätt utan att man varit med om mycket och att man har fått traumatiska upplevelser. Hon kanske provar, sen inser hon att det va ett misstag. Ca 40% inser att det var ett misstag efter första gången!


   
SvaraCitera

Sajja_Jen:

Tror bara hon ska "rispa" sig själv, bara så att hon få lite små rivsår, Lika djupt som när en katt råka riva en!

Är det mot ångesten? Varför inte nypa sig eller nått sånt som inte ger öppna sår?

Sajja_Jen:

Ca 40% inser att det var ett misstag efter första gången!

Var fick du siffran ifrån?


   
SvaraCitera

xyz123:

Är det mot ångesten? Varför inte nypa sig eller nått sånt som inte ger öppna sår?

Den frågan får du ställa till henne, Inte till mig.
Oftast beror det på att man mår så dåligt inombords att man vill ha fysisksmärta istället för psykisk.
Kan bero på ångest. Uppmärksamhet, liksom visa att man mår dåligt. Man vill att någon ska se att man mår dåligt genom att ge sig själv sår för att människor ska se det.

xyz123:

Var fick du siffran ifrån?

Av en doktor jag gick till för 2 år sen då jag skar mig. Vet dock inte om den siffran fortfarande stämmer då det gått 2 år , men jag tror det är ca samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Är det mot ångesten? Varför inte nypa sig eller nått sånt som inte ger öppna sår?

När smärtan blir för stor inombords måste man ta ut det på utsidan. Man vill känna en annan sorts smärta och glömma bort den på insidan för ett tag. Och jag tar ut mitt hat för min kropp PÅ min kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Sen när blev vanligt folk kirurger och alltid kan avgöra vad som är djupt och inte djupt?

Vi är ju inte helt blinda, vi ser ju vad som är djupt eller inte.


   
SvaraCitera

mariaa123:

Och jag tar ut mitt hat för min kropp PÅ min kropp.

Seriöst, jag svär på att du är hur fin som helst. Jag svär på att du är vacker i mångas ögon. Och om du nu tycker att du inte har fin kropp, så blir den ju inte snyggare av att ha skär så på vristerna? Eller hur?

Alla är vackra på sitt sätt. Liksom, ingen tycker att ens kropp är perfekt men det är insidan som räknas. Du är vacker. Jag känner mig inte vacker heller, men, jag vet att vad jag än gör, kommer jag inte bli vackrare på utsidan. Därför försöker jag vara så vacker jag kan på insidan. Helt onödigt att straffa sig själv. Du valde inte att få din kropp så sluta straffa den. När du ser dig i spegeln kanske du känner att du bara vill dö, men om du kollar RIKTIGT noga, kommer du se en riktigt vacker tjej stå framför dig. Du behöver bara öppna ögonen.


   
SvaraCitera