Aviseringar
Rensa alla

äs-blinda mods


Vehnk:
Okej. Jag antar jag inte är tillräckligt kunnig på området för att uttala mig egentligen men spontant tycker jag det är fånigt. Men det är väl annorlunda för de som verkligen sitter där antar jag.

Är det fånigt att vi människor reagerar olika på saker och ting som sker i livet?
Om något så är du fånig som tycker att det är fånigt. Det är grundläggande att vi alla inte blir ledsna när man t.ex ser en bilolycka.
Vi människor är olika och vi reagerar olika. Enklare än så kan man inte förklara detta.


   
SvaraCitera

Fingerprints: Du som inte är insatt i ett ätstörningsbeteende kanske ska undvika att kalla det fånigt.

Insatt i mänskligt beteende överhuvudtaget skulle jag påstå.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Carolineelisabeth95: Vad är en äs-tråd?

ätstörningstråd. därav äs-barn, äs-beteende osv!


   
SvaraCitera

Att hetsa folk som har ätstörning är sjukt på så många olika sätt.... bättre att skriva att dom med ätstörningar ser pinnsmala ut och måste bli mulliga 😛


   
SvaraCitera

Patrick:
Att hetsa folk som har ätstörning är sjukt på så många olika sätt.... bättre att skriva att dom med ätstörningar ser pinnsmala ut och måste bli mulliga 😛

det finns ätstörningar  som är åt andra hållet också. ätstörningar behöver sedan inte höra ihop med ens utseende utan kan gälla ens självbild.


   
SvaraCitera

Patrick:
Att hetsa folk som har ätstörning är sjukt på så många olika sätt.... bättre att skriva att dom med ätstörningar ser pinnsmala ut och måste bli mulliga 😛

Sluta skriva är du snäll.


   
SvaraCitera

Patrick:
Att hetsa folk som har ätstörning är sjukt på så många olika sätt.... bättre att skriva att dom med ätstörningar ser pinnsmala ut och måste bli mulliga 😛

här får du en ny avatar:

ImageHandler.axd?guid=8f85a311-4cc8-4261


   
SvaraCitera

Fingerprints: Du som inte är insatt i ett ätstörningsbeteende kanske ska undvika att kalla det fånigt.

Maki: Är det fånigt att vi människor reagerar olika på saker och ting som sker i livet?
Om något så är du fånig som tycker att det är fånigt. Det är grundläggande att vi alla inte blir ledsna när man t.ex ser en bilolycka.
Vi människor är olika och vi reagerar olika. Enklare än så kan man inte förklara detta.

Även om jag inte är insatt så har jag rätten att ha en åsikt, särskilt när jag är så ödmjuk som på förhand kan medge det.

Det jag menar är att det går väl att undvika sådant material. Samt, skriver inte folk här för att få tips utan att folk ska moralisera över deras val? Givet att du ändå ska få möjligheten att säga din åsikt till dessa personer som sysslar med vad man kanske vill klassa som skadligt beteende.


   
SvaraCitera

alltid när jag skriver nåt så är det fel. alltid. alltid är det nån som är på mig. det är er det är fel på. ni vantolkar mina inlägg.


   
SvaraCitera

Vehnk: Även om jag inte är insatt så har jag rätten att ha en åsikt,

Absolut, men tänk dig för.

Vehnk: Samt, skriver inte folk här för att få tips utan att folk ska moralisera över deras val?

Ja, men vi vill inte stödja beteenden som är skadliga eller att andra ska komma till en hemsida och få tips om beteenden som är farliga. 


   
SvaraCitera

undrar om vissa här är dumma i huvudet på riktigt

"bara för att jag inte kan relatera är det löjligt"

ok gå och utöva oralsex på er själva


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: ok gå och utöva oralsex på er själva

haha.
Nattens bästa kommentar. TACK!


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: undrar om vissa här är dumma i huvudet på riktigt

"bara för att jag inte kan relatera är det löjligt"

ok gå och utöva oralsex på er själva

Det är uppenbart att du refererar till mig och man kan ju tycka att ska man hugga som du gör får din läsförståelse bli bättre.

Jag tycker inte att äs är löjligt för att jag inte själv kan relatera till det, jag tycker inte det är löjligt i något sammanhang. Min spontana reaktion var dock att haka upp sig på andra som frågar om råd rörande ett ämne man finner känsligt, till den grad att man inte vill att trådar rörande det ämnet ska finnas inom ens åsyn är löjligt, för dels vill man sätta sig över andra, sedan kan man enkelt undvika de diskussioner som inte passar en.

Jag tror mig kunna fatta vidden av problemet och hur det kan vara något extra känsligt än kring specifika etniska grupper eller religiosa trosriktningar möter kritik. Jag har trots allt mer respekt för riktiga problem än låtsasproblem. Men det är till sammanhanget ändå inte ett särskilt starkt argument.


   
SvaraCitera

Vehnk:
Det är uppenbart att du refererar till mig och man kan ju tycka att ska man hugga som du gör får din läsförståelse bli bättre.

Jag tycker inte att äs är löjligt för att jag inte själv kan relatera till det, jag tycker inte det är löjligt i något sammanhang. Min spontana reaktion var dock att haka upp sig på andra som frågar om råd rörande ett ämne man finner känsligt, till den grad att man inte vill att trådar rörande det ämnet ska finnas inom ens åsyn är löjligt, för dels vill man sätta sig över andra, sedan kan man enkelt undvika de diskussioner som inte passar en.

Jag tror mig kunna fatta vidden av problemet och hur det kan vara något extra känsligt än kring specifika etniska grupper eller religiosa trosriktningar möter kritik. Jag har trots allt mer respekt för riktiga problem än låtsasproblem. Men det är till sammanhanget ändå inte ett särskilt starkt argument.

nej, till hälften av användarna i tråden.

att inte vilja få tillbaks ett ätstört beteende är inte på något sätt att sätta sig över andra.

är man ätstörd är man sjuk, det kan vara svårt att inte söka sig till saker som förvärrar det. tycker att det är väldigt egoistiskt och osympatisk att uttrycka sig som du och andra i den här tråden har gjort. 


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: att inte vilja få tillbaks ett ätstört beteende är inte på något sätt att sätta sig över andra.

Du tänker ju bakvänt. Att inte vilja ha andra som diskuterar ämnen man inte själv tycker om inom ens närvaro är ju visst att sätta sig över andra. Hur du rättfärdigar det förtäljer ju inte att det är så.

ditt bästa jag: är man ätstörd är man sjuk, det kan vara svårt att inte söka sig till saker som förvärrar det. tycker att det är väldigt egoistiskt och osympatisk att uttrycka sig som du och andra i den här tråden har gjort.

Men att andra ska anpassa sig till vissa individers preferenser, över internet dessutom. Är du befattad med vilka problem du har så får man lära sig att hålla sig väck från sånt som potentiellt kan vara skadligt. Att vara sjuk är synd. Det tvingar en dock inte in på saker man inte vill se.


   
SvaraCitera