Aviseringar
Rensa alla

Äta mer


Ämnesstartare

Nu när det är sommarlov har jag gått upp och ätit frukost vid 12-13 varje dag och eftersom vi alltid äter middag klockan 18 så blir det att jag inte äter någon lunch för jag inte hinner bli hungrig. Sen på kvällen när jag är sugen på något äter jag en frukt. 
Jag tränar och vill få bättre kropp och därmed platt mage och för att få det måste man ju ligga på ett kaloriunderskott men jag är orolig att jag ska rasa i vikt och jag väger redan lite (mitt BMI är 18,6) så jag vill ju inte gå ner för mycket i vikt även om jag vill få platt mage.
Hur ska jag göra för att få i mig mer för jag blir mätt på det jag äter under dagen. Tror ni jag kommer gå ner mycket i vikt om jag inte äter mer?


   
Citera
duden

Ät tills du blir mätt är mitt råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duden:
Ät tills du blir mätt är mitt råd

Det är det jag gör men jag blir mätt av att bara äta frukost, middag och en frukt på kvällen och det är bara mellan 1000-1500 kcal 


   
SvaraCitera
duden

Anonymfultjej:

Det är det jag gör men jag blir mätt av att bara äta frukost, middag och en frukt på kvällen och det är bara mellan 1000-1500 kcal 

Okej, jag tror att jag har samma problem därför att jag blir mätt väldigt fort fast mitt BMI är kring 18. Har du testat äta något lättare till lunch eller kanske se till så att frukosten och middagen inte är nära varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duden:

Har du testat äta något lättare till lunch eller kanske se till så att frukosten och middagen inte är nära varandra?

Eftersom jag äter frukost så sent så finns det liksom ingen tid att äta lunch. Jag äter frukost när jag vaknar och det är runt 12-13 och det är inte jag som bestämmer vilken tid middagen är så jag kan inte äta frukost eller middag någon annan tid.


   
SvaraCitera

Jag äter aldrig lunch på helger/lov (samma anledning), och ändå är jag överviktig. Ät dig mätt så tror jag det löser sig.


   
SvaraCitera