Aviseringar
Rensa alla

Äta, skära, svälta.


Ämnesstartare

Jag äter, sen skär jag, sen svälter jag. Jag äter, sen skär jag, sen svälter jag. Hur fan får jag stopp på det? Jag har nyss börjat gymnasiet, har höga betyg och är allmänt lycklig på utsidan. Ingen märker det och ingen kommer märka det heller. Jag vill stoppa det, själv... Hur gör jag?!


   
Citera

Terapi? 


   
SvaraCitera

Sök professionell hjälp.


   
SvaraCitera

. vad är det med dig? njut av livet istället för att hålla på sådär.


   
SvaraCitera

Du behöver hjälp.
Det är inte alltid vi själva kan göra något åt problem som vi har. Då är det bra om vi tar chansen och söker hjälp, som FINNS att få. Ta vara på chansen att få den hjälpen du behöver och förtjänar.
Prata med dina föräldrar, lärare, kurator eller annan vuxen som du litar på som kan vägleda dig till hjälp.


   
SvaraCitera

du gör nog så för du mår dåligt av ngt, och då måste du ändra på d som gör du mår dåligt eller     akta dig för det


   
SvaraCitera

Instämmer med Zodd. Det är snudd på omöjligt att helt på egen hand ta sig ur spiralen, även om det alltid är du som gör jobbet. Du har viljestyrkan som visar sig i betyg osv så använd den till att ringa psyk för ungdomar i din stad (lite beroende på hur gammal du är). Jag var nästan i samma situation för flera år sedan och tog paus i skolan + började KBT bl.a. Det fungerade men tog tid. Bästa valet i mitt liv faktiskt. Ta hand om dig och var modig!

*cyberkram*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det endå vore så lätt liksom... Det är en ond cirkel. Ingen vet, ingen. Ingen märker det. Jag kan pendla 15 kg fram och tillbaka i vikt typ hela tiden. Visst märker folk det, men pga säckiga kläder kanske de tror att jag pendlar 5 kg... Sen de klassiska ''vad smal du blivit'' när jag gått ner. Det får mig inte att må bättre, det bryter sönder mig, för att en vecka senare har jag gått upp 4-5 kg och då mår jag så fruktansvärt dåligt. Allt är ett jävla vikthets. Hela jävla världen är ett vikthets. 


   
SvaraCitera

som zodd sa: Sök professionell hjälp.
Men prata även med någon vän, som skulle förstå.
Hoppas du lyckas göra dig av med det riktigt snart. Lycka till!


   
SvaraCitera

Prata med någon du litar på och sök hjälp. Om du inte vet vart du ska vända dig kan du söka dig till en kurator på ungdomsmottagningen eller skolan. BUP är annars ett bra alternativ.


   
SvaraCitera