Aviseringar
Rensa alla

Äta snacks på vardagar?


Ämnesstartare

Jag är uppvuxen i ett hem där det enbart serveras sötsaker på helger. Om jag blev ertappad med en påse godis på vardagarna som barn så fick jag husarrest i en vecka. Hade era familjer liknande regler och hur straffades ni av det eller fick ni äta när ni kände för det? De hårda reglerna har satt spår i min livsstil. Jag äter inget sött på vardagar alls. 


   
Citera

Näh, vi fick äta lite som vi ville. Idag äter jag knappt sötsaker alls.


   
SvaraCitera
duden

Vi hade oftast inga sötsaker hemma under vardagarna. Det som köptes fredag var ofta slut på söndag Blink


   
SvaraCitera

staffan: De hårda reglerna har satt spår i min livsstil. Jag äter inget sött på vardagar alls.

låter vettigt

tyvärr hade jag inte sådan uppväxt, utan våran barndom är fylld av generositet och sockerglädje. sedan blir de förvånade när vi är feta och har diabetes, tvingar på oss dieter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var en ganska lydig pojke så bestraffning har jag aldrig utsatts för men oftast åt jag nog bara på helgerna


   
SvaraCitera

Det var väl la ganska strängt när det kom till snacks på vardagarna när jag var liten... men proffs som jag var så blev jag en jävel på att sno kakor från kakskåpet.

Nu för tiden äter jag snask precis när jag känner för det. 


   
SvaraCitera

fick bara äta chips/godis på helgerna när jag var liten. nu äter jag antingen chips eller choklad nästan varje dag Rodnar


   
SvaraCitera
myten

Var aldrig något särskilt hårda regler för mig, när man fick pengar som liten var det ju ett annat ord för godis. Och då gjorde det inte nått vilken dag det var, även om man kanske inte satt vid matbordet och käkade de justOskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi hade "lördagsgodis" som många andra

en hade ngt att se fram emot iaf

blev ej straffad mer än tandvärk pga hål osv tror jag

blev "straffad" ibland av andra händelser i form att de tog lördagsgodiset ifrån mig den helgen osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skam den som unnar sig under vardagarna. Må denna svaga myra brinna i häcklafjäll!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Äter inte godis annat än när det är påtvingat av trugande och passivagresivitet. Det fanns inte koncekvenser närjag var barn men principen var inget på vardagar.


   
SvaraCitera
b1son

hade också strikta regler, bara sötsaker på helgerna. men jag tyckte det var bra idé att göra uppror och börja äta sötsaker i smyg på vardagarna, blev aldrig påkommen o nu äter jag sött precis när fan jag känner för det 🙁 mvh fetto


   
SvaraCitera

hehe... äter godis varje dag men mina päron vet inte om det. de skulle bli arga på mig för de e rädda att jag ska få diabetes eller bli fet, som tur är har jag lyckats hålla mig undan båda två men det kommer väl snart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick bara äta på lördag. Sen började de släppa på reglerna, så jag fick äta vilken dag som helst så länge det bara var 1 gång i veckan och nu får jag äta när jag vill.


   
SvaraCitera

Som barn minns jag att mamma och pappa var väldigt hård på att inget godis i veckorna och jag minns speciellt mamma som alltig gav mig en banan eller äpple om jag ville ha något att äta mellan måltiderna. Dessutom skilde de väldigt mycket på godis i form av rena sötsaker, choklad (rena chokladprodukter) och chips och snacks typ potatischips, ostbågar osv.

Idag äter jag i princip inget godis (sockerprodukter) men däremot både ren choklad och chips/snacks men mest i helgerna.


   
SvaraCitera