Aviseringar
Rensa alla

äter: blir hungrig: äter: blir hungrig: äter: blir hungrig


Ämnesstartare

mopsen:

hur vet du det. [shake]

På UM-träffen i oktober var du jätte, jätte jättesmal i alla fall. :s Kanske du har lagt på dig sen dess, vad vet jag.

mopsen:

kanske ej, men jag äter bara frukt och grönt. kan det vara en faktor?
och tonfisk, men bara ca 50 g/dag
bönor.

I så fall tror jag nog att det kan vara en orsak. Din kropp säger ju ifrån till slut om du svälter den. Ät mer och regelbundet så slipper du hetsätning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

nej, men definiera småät.

Att du kanske tar dig något mellan måltiderna, hela tiden.

Sedan ska du tänka på att äta mycket proteinrik och fettrikmat; mättar mycket bättre än kolhydrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

har det försvunnit till stor del sen jag sluta äta kött.

hm. gör ej det själv. men. ändå... hungern.

enhimmelskdrog:

vet ju inte, skrev "nog"!

dont be hatin [cry]

enhimmelskdrog:

har nog ganska liten magsäck också pga, kan inte äta mycket åt gången = blir hungrig rätt snabbt igen = äter ofta

men vi är ju fysiskt så olika, så det kan ej gälla mig. [sad]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

men vi är ju fysiskt så olika, så det kan ej gälla mig. [sad]

äter du mycket varje gång du äter eller äter du små portioner? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

På UM-träffen i oktober var du jätte, jätte jättesmal i alla fall. :s Kanske du har lagt på dig sen dess, vad vet jag.

you aint seen nothing yet

xsaosinx:

I så fall tror jag nog att det kan vara en orsak. Din kropp säger ju ifrån till slut om du svälter den. Ät mer och regelbundet så slipper du hetsätning.

hur kom hetsätning in i bilden? jag gör inget åt min hunger då den uppstår utan väntar till nästa klockslag som ringer mattid.

passaro:

Sedan ska du tänka på att äta mycket proteinrik och fettrikmat; mättar mycket bättre än kolhydrater.

se över!
äter ej kolhydrater öht. men bönor och tonfisk. [surprised]
mängden bör väga upp!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle det varit bättre om du:
äter
äter
äter
blir hungrig
blir hungrig
blir hungrig
istället eller?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

hur kom hetsätning in i bilden? jag gör inget åt min hunger då den uppstår utan väntar till nästa klockslag som ringer mattid.

Okej, det är väl inte hetsätning då. Men om du äter för lite så är det ju klart att din kropp skriker efter mer. Logiskt ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

äter du mycket varje gång du äter eller äter du små portioner?

hm, äter ca 1 apelsin till frukost, annan frukt till lunch
och jättelass med grönsaker å lite protein till middag. [surprised]

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner. [surprised]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har det alltid varit såhär? jag fick så förra veckan. var sjuuukt jobbigt, kunde äta och äta och äta..fast blev iofs aldrig mätt ens, tillochmed när jag ätit klart enorma portioner kunde jag fortsätta., jag löste med tabletter mot magkatarr [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

istället eller?

ja. [cool]

xsaosinx:

då. Men om du äter för lite så är det ju klart att din kropp skriker efter mer. Logiskt ju.

mopsen:

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner.

mopsen:

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner.

mopsen:

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner.

mopsen:

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner.

mopsen:

men grejen är att det har börjat uppstå på senaste tiden, aldrig innan. kan det vara tt jag har skjutit igång min matsmältning iom rutiner.

[surprised] till dig

Image


   
SvaraCitera

mopsen:

jätte, jätte jättesmal

seriöst, kom hem till mig, du kommer fan gå upp i vikt på en vecka, kommer mata dig tre gånger om dan (ska försöka göra mat för typ.. 4 portioner). jag må vara student, but i know my cooking [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

hm, äter ca 1 apelsin till frukost, annan frukt till lunch
och jättelass med grönsaker å lite protein till middag.

låter som att du borde äta lite mer [tard][tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ja. [cool]

ät tre gånger irad då, då är det ju löst[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

äter ej kolhydrater öht. men bönor och tonfisk. mängden bör väga upp!

Tonfisk är inte så mättande. Fungerar som mellanmål med annat till. Börja käka naturella nötter och mycket frukt! Känner du att du börjar bli lite hungrig - ta ett äpple eller två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

seriöst, kom hem till mig, du kommer fan gå upp i vikt på en vecka, kommer mata dig tre gånger om dan (ska försöka göra mat för typ.. 4 portioner). jag må vara student, but i know my cooking

smör, kokos och lagrat? [cool] hur!

enhimmelskdrog:

låter som att du borde äta lite mer

oj, kanske. men varför har detta uppstått nu.

kebu12:

ät tre gånger irad då, då är det ju löst

då kommerj ag ju bli så mätt att jag naturligvis ofrilvilligt spyr [sad]

passaro:

Tonfisk är inte så mättande. Fungerar som mellanmål med annat till. Börja käka naturella nötter och mycket frukt! Känner du att du börjar bli lite hungrig - ta ett äpple eller två.

snälla passaro, vill ha anledning, ej lösning. [sad]

Image


   
SvaraCitera