Aviseringar
Rensa alla

Äter jag för lite?


Ämnesstartare

Jag kör pulverdiet nu, jag tar två nutrillet påsar - en till frukost och en till lunch. Sen äter jag inget mer. Vill också säga att jag dricker 3 koppar kaffe varje dag. Jag väger 72,2 [har vägt 83]. Jag vågar inte äta något mer än så för då känns det som om jag kommer gå upp i vikt. Äter jag normalt eller för lite?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det är väldigt lite kalorier du får i dig. Du borde äta ett par riktiga måltider också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är alldeles för lite för en växande kropp, ja. Hur lång är du ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Det är alldeles för lite för en växande kropp, ja. Hur lång är du ens?

1,72


   
SvaraCitera
time
 time

Det är svält och det enda du gör är att utarma kroppen. På sikt kommer du må otroligt mycket sämre och när du väl börjar äta igen, vilket du måste göra om du inte vill dö, så kommer du gå upp det du gått ner igen, ofta går man upp till och med ännu mer än vad man vägde tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet: Jag kör pulverdiet nu, jag tar två nutrillet påsar - en till frukost och en till lunch. Sen äter jag inget mer.

Det där är alldeles för lite. Dels så mår din kropp inte speciellt bra under tiden du kör dieten och det kommer ganska sannolikt vara svårt för dig att hålla vikten när du väl är "nöjd" sen. 

Jag skulle rekommendera att du istället räknar ut hur många kalorier som din basala energiförbrukning kräver, och äter ungefär 500-600 kalorier mindre än det tills du har nått din målvikt. Då svälter du inte kroppen utan ligger istället på ett lagom underskott för att kroppen istället skall ta av dina fettreserver i lagom takt. Träna gärna också för att behålla muskelmassan och för att få igång förbränningen. 

Du kan räkna ut din ungefärliga energiförbrukning här:  http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet:

1,72

Då väger du precis lagom, på gränsen till för lite nästan. Sluta upp med dessa dumheter!


   
SvaraCitera

isola:

Då väger du precis lagom, på gränsen till för lite nästan. Sluta upp med dessa dumheter!

i vilket universum?


   
SvaraCitera
Draug

pulverdiet är svältdiet, verkligen inget som är nyttigt i långa loppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

i vilket universum?

tänk jag visste att du skulle komma med ngt proanatrams i denna tråd. tror du på fullaste allvar att du hjälper henne nu?


   
SvaraCitera

isola:

tänk jag visste att du skulle komma med ngt proanatrams i denna tråd. tror du på fullaste allvar att du hjälper henne nu?

hur är ifrågasättande av uppenbara felaktigheter proanatrams?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag säger FÖR LITE, men det är jag. Skulle inte tycka det var värt att leva på det sättet. Men vi har olika intressen, mål och så vidare. Tror DOCK du skulle kunna äta mer utan att gå upp i vikt, men vad vet jag egentligen.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herrejävlar.. För lite kalorier..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

i vilket universum?

Så du menar alltså att jag väger mycket? Nu när du säger så vill jag bara äta mindre.


   
SvaraCitera

Naturdiet:

Så du menar alltså att jag väger mycket? Nu när du säger så vill jag bara äta mindre.

jag menar att du inte är på gränsen till underviktig. jag tror inte riktigt på rimligheten i att ljuga för folk för att de ska känna sig bättre, det är idiotförklarande. men vikt är en rätt dålig siffra att utgå från i isolation, det säger ingenting om hur du ser ut eller hur hälsosam din kroppssammansättning är.


   
SvaraCitera