Aviseringar
Rensa alla

Äter jag för lite?


Ämnesstartare

Vill börja med att förtydliga att jag är normalvikt, men rätt så smal. Smalare än jag vill vara :p Men jag har inga problem med att äta eller något sådant. Jag gillar att äta. Men jag väger ca 58 kg och är ca 173 - 174 cm. Så normalvikt ungefär. Men vill ju gå upp några kg. Jag har ju börjat träna, och försöker äta mer.

Ja, jag kan väl berätta hur jag äter. Jag kollar inte kalorier eller så för jag har inte koll :p Men jag äter frukost: ungefär 3 - 4 mackor, med något pålägg och något knäckebröd till det. Sedan äter jag väl lunch, ibland kan de väl bli mackor det med :p och någon frukt. Sedan äter jag kvällsmat med kyckling, ris eller vad som serveras. Och ännu senare på kvällen kan jag käka godis, chips eller något snack ibland. 

Jag menar jag har inga problem med att äta eller sådant. Jag menar jag håller mig mätt, jag brukar inte gå runt jätte hungrig, men kan ju ta typ 3 - 5 timmar mellan måltider. Borde jag ändra något? Jag menar jag har förstått att jag vid min ålder, 22 år skall få i mig ungefär 2000 kalorier och förmodligen mer ifall jag skall gå upp. Jag tvivlar dock på att jag får i mig så mycket. Förmodligen mindre än mitt dagsbehov. Undra då ni som har lyckats gå upp och så, hur gjorde ni? Hur borde mina rutiner se ut när de kommer till mat och annat? Så att jag inte behöver räkna kalorierna för att komma upp dit?

Tack för svar!


   
Citera
Yaren

låter bra. Om du mår bra så. 

L


   
SvaraCitera

Det låter som du äter bra! Jag har alltid fått tipset att om man vill gå upp i vikt ska man hellre äta ofta och mindre än mycket vid endast tre gånger per dag. I och för sig har det inte funkat för mig, det enda som funkar är massa träning för då äter jag automatiskt mer och tar upp mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät mera chips å pommes!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

70-75 kg som fullvuxen man är normalt. Jag hatar att säga detta men märk väl att jag säger det för ditt eget bästa; 58 kg som 22-årig man är underviktigt. Som tjej är det ganska normalt men inte som man. 70-75 är ok sen om du vill bli alfahanne ska du väga mellan 80-100 kg muskler. Men fortsätt bygga, fortsätt äta, ge inte upp. Ge INTE upp! Och pröva gärna kosttillskott, det dödar dig inte det hjälper snarare förutsatt att du tränar mycket och har valt en bra produkt. Det har hjälpt mig genom åren och jag hade säkert varit en 70kilos tarm nu om jag inte hade tagit hjälp av det. Så träna, ät, sov och ge inte upp! Din träning ska vara lika självklar som att äta, sova och skita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: 70-75 kg som fullvuxen man är normalt. Jag hatar att säga detta men märk väl att jag säger det för ditt eget bästa;

Fast tänk så är man kort då? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Men fortsätt bygga, fortsätt äta, ge inte upp. Ge INTE upp!

Jo, jag ska kämpa med det! 🙂 Tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast tänk så är man kort då? :p

Hade du vägt runt 70 kg hade det varit okej till den vikten. 58 kg är på tok för lite. Men kämpa på du kan klara det här!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag äter en till två mackor på morgonen oftast ingen lunch sen vanlig svensonsvenson middag


   
SvaraCitera