Aviseringar
Rensa alla

äter skum frulle


penja
Ämnesstartare

Comrade Walter:
Äter inte frukost i vanlig bemärkelse. Intar mitt första mål vid 12, då jag käkar efter periodisk fasta. Brukar bli ett par ägg lite keso och grönsaker.
Hur äteru? 

Hur funkar fasta? 


   
SvaraCitera

Åt kanelbullar Cool


   
SvaraCitera

åt ing1 frukost :((((((

min far ebrättade att när han var i australien levde de på vita bönor i tomatsås pga fattiga

kom att tänka på d när ja såg din frukost


   
SvaraCitera

penja:

Hur funkar fasta? 

Finns olika. Men den jag äter efter kallas periodisk fasta(16/8-modellen) - dvs fastar i 16 timmar och har ett ätfönster på 8. vanligtvis brukar jag ta mitt första mål(bryta fastan) vid 12-13 och ha mitt sista, största mål(speciellt efter träning) vid 20-21. Efter det så äter jag inget som innehåller större mängd kalorier fram till 12-13 nästa dag. vatten, te, kaffe etc är det bara att hälla i sig under fastatiden, även tex cola zero fungerar om man nu gillar läsk. 

Tidigare åt jag efter Warrior Diet(20/4) man fastar 20 timmar och har ett ätfönster på 4 timmar. Man intar det mesta av dagens energimängd under huvudmålet på kvällen. Åt så i ca 3 år och det fungerade bra, för mig. Testar något nytt nu, vilket fungerar mycket bra detta också. 

Periodisk fasta fungerar utmärkt för att man ska minska på sitt kroppsfett och bygga muskler med minskad fettlagring till exempel.


   
SvaraCitera

glömde bort att vattnet skulle stängas av i dag, så jag fick äta havregrynsgröt kokt enbart på sötad sojamjölk och dricka coca-cola. fy fan.


   
SvaraCitera

havregryn med mjölk Hjärta


   
SvaraCitera

Nea:
Åt en halv grov baguette med rödbetssallad, gurka, salladsblad och veggo(-icke)köttbullar. Drack te och järn+c-kosttillskott till det.

börjar seriöst dreggla ..


   
SvaraCitera

yoghurt och musli. två ägg. en fralla. en kopp kaffe. där har ni receptet på framgång.


   
SvaraCitera

åt två mackor med skinka och smör och ett glas vatten till det. det var tråkigt och inte så gott.


   
SvaraCitera

Ja. c: Älskar frukost. Fast icke-köttbullarna gjorde jag igårkväll, så det var ju bara att lägga ihop allting.

penja
Oj vilken ambitiös frukost! 

Det var gott. Gör själv? Mandel(icke-)köttbullar tar högst en halvtimma att göra från grunden och är sjukligt goda. Sedan är det ju bara att köpa en baguette och rödbetssallad, och  skiva lite grönsaker.

kennyman:

börjar seriöst dreggla ..


   
SvaraCitera

Nea:
Ja. c: Älskar frukost. Fast icke-köttbullarna gjorde jag igårkväll, så det var ju bara att lägga ihop allting.
Det var gott. Gör själv? Mandel(icke-)köttbullar tar högst en halvtimma att göra från grunden och är sjukligt goda. Sedan är det ju bara att köpa en baguette och rödbetssallad, och  skiva lite grönsaker.

mh ska så göra! när nu min lön bestämmer sig för att ramla in -.-


   
SvaraCitera

Så trevligt! Ah, ja... Men den billigaste rödbetssalladen är ändå den godaste (och nyttigaste) så med smaken och så så är det lugnt. Eldorados är det.

kennyman:

mh ska så göra! när nu min lön bestämmer sig för att ramla in -.-


   
SvaraCitera

Nea:
Så trevligt! Ah, ja... Men den billigaste rödbetssalladen är ändå den godaste (och nyttigaste) så med smaken och så så är det lugnt. Eldorados är det.

nice. Tack för tips. Älskar rödbetssallad <3


   
SvaraCitera

Varsågod. Hih, jag med. På mackor särskilt, så hemskt gott.

kennyman:

nice. Tack för tips. Älskar rödbetssallad <3


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

MissAnox:
Dricker grönt te, gör läxor och är allmänt loj

Äter du bönorna kalla och utan kryddor? 🙁 🙁

Ja, gillar bönor i alla former Söt


   
SvaraCitera